Kevés a buszsofőr- ez már a tavaszi, nyári és őszi menetrendváltáskor is érződött, a probléma pedig ezen a héten tetőzött. Járatokat kellett megszüntetni, emiatt ideiglenesen nem közlekednek a 90-es, a 22-es és az ME jelzésű autóbuszok. A 22-es és ME-jelzésű busz megszűnése után az MVK többletjáratokat indított. A Barlangfürdőtől induló 2-es busz naponta hét alkalommal az Egyetemvárost is érinti és egy plusz 12-es busz is indul a reggeli órákban.A menetrendváltozás után a 21B-s és 67-es járatok is ritkábban járnak, emiatt a 21-es és 19-es járatok megnövelt férőhely kapacitással közlekednek.
A krízis megoldásába bevont szakmai szervezet szerint hosszú távon a miskolci tömegközlekedés teljes hálózati újragondolására van szükség.
- Rendbe kell tenni a menetrendeket, hogy újra kiszámítható legyen a közlekedés Miskolcon – erről Fejér Balázs, Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület miskolci tagszervezet-vezetője beszélt a Miskolc Televízió Híradójában. - Idetartozik az, hogy akkor jöjjenek a járművek, ahogy az a menetrendben meg van hirdetve, ne változzon hetente, naponta, illetve a csatlakozások rendszere is kiszámítható legyen.
A szakmai szervezet szerint érdemi munka az első közgyűlés után kezdődhet a hosszú távú megoldást illetően.
Mint arról már beszámoltunk, Veres Pál polgármester a miskolci tömegközlekedési vállalat által a kritikus sofőrhiány miatt bevezetett menetrendváltozás hétfői tapasztalatait összesítve utasította az MVK Zrt.-t, hogy a lehetőségeihez képest vegye figyelembe az utazók igényeit. Ennek eredményeképpen november 6-tól, szerdától, a kritikusnak ítélt vonalakon jobbító intézkedéseket vezetettek be. Veres Pál polgármester továbbra is elkötelezett abban, hogy a VEKE bevonásával, a miskolciakkal együttműködve és biztosítva a szükséges forrásokat, Miskolcon olyan tömegközlekedés jöjjön létre, amely fenntartható, és eleget tesz a miskolci utazók igényeinek – írta kedden a városháza közleményében.