Ugrás a tartalomra

Leállt az utastájékoztató rendszer a Volánbusz több autóbuszállomásán

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2021. január 20. szerda 17:41
A digitális kijelzők nem csak Miskolcon sötétültek el, a Volánbusz viszont azt ígéri, kijavítják a hibát, sőt a járműflottához hasonlóan idővel ezeket a rendszereket is fejleszteni fogják.
Hetek óta sötétek a kijelzők. Fotó: Végh Csaba


Hosszabb ideje probléma van az utastájékoztatással a Búza téri helyközi autóbuszállomáson. Az utazóközönség többnyire a miskolci vonatkozású Facebook-csoportokban osztja meg egymással a panaszát. Többségük szerint a kijelzőkön már hosszú ideje, egyesek szerint már legalább négy hónapja az „Üzemen kívül!” felirat volt olvasható, de hangos utastájékoztatás legtöbbször működött. 

Január eleje óta azonban ez is leállt, így kizárólag a kocsiállásokon elhelyezett papíralapú menetrendből tudnak tájékozódni, mert állításuk szerint a forgalmi irodában dolgozóknak nincs idejük információt adni a buszok indulásáról. Hasonló problémákról számoltak be a helyközi buszokat használók a kazincbarcikai és a tiszaújvárosi állomásokról is. 


Hogy a hiba okát megtudjuk, kérdéseket intéztünk a helyközi és a távolsági autóbuszközlekedést bonyolító Volánbusz Zrt.-hez, ám mielőtt ezt megtettük volna, magunk is felkerestük a miskolci autóbuszállomást. Tapasztalataink megegyeztek, a Facebook-os panaszokkal: a kijelzők a kocsiállásokon, az épület homlokzatán és az utasváróban is feketék voltak, még csak az „Üzemen kívül” információt sem közölték, de a felszerelt hangszórók is némák voltak.

Emlékeinkből halványan még derengett, hogy a forgalmi iroda egyik ablakában korábban egy tábla jelezte, hogy hol lehet információt kérni, most viszont már erre sem volt lehetőség. A kocsiállásokon felszerelt régi, papíralapú menetrend mellett ugyan a menetrendek.hu-ról is megtudhatók az indulási idők, az viszont nem, hogy melyik busz pontosan honnan indul.


Karbantartják, korszerűsítik

Kérdéseinket néhány napig emésztgette a Volánbusz, de végül megérkezett a válasz, melyből túl sok minden nem derült ki, talán annyi: az érintett állomásokon a kijelzők és a hangos utastájékoztató rendszerek azért nem működnek, mert meghibásodtak. Hozzátették azt is, a meglévő rendszerek karbantartásán dolgoznak, sőt, új fejlesztési programokat is terveznek. Addig is, amíg ezekkel elkészülnek, az utasok türelmét kérik. 

- „A Volánbusz legfontosabb célja a magas színvonalú szolgáltatásnyújtás, amelynek érdekében jelentős jármű- és infrastruktúra-fejlesztési programokat hajt végre országszerte.  Fejlesztési programjaink keretében számos autóbusz-állomáson – köztük Miskolcon és Kazincbarcikán is – tervezzük az elavult, meghibásodásra hajlamos utastájékoztató rendszerek korszerűsítését. Az egyes borsodi autóbusz-állomások utastájékoztató rendszereinél észlelt működésbeli zavarok elhárítását is folyamatosan végezzük, hiszen társaságunk arra törekszik, hogy a tervezett fejlesztések megvalósulásáig biztosítsuk a meglévő szolgáltatásokat, utasaink pontos és hatékony tájékoztatása érdekében” – írják.



Átmenetileg papíralapon

Bár a cikk elején nem jeleztük, de kérdést intéztünk a Volánbuszhoz azzal kapcsolatban is, hogy miért nem lehet hónapok óta új bérletváltó kártyát igényelni a megyei állomásokon. A problémát ugyanis több olvasónk, valamint munkatársunk is jelezte az elmúlt hetekben.

A közlekedési cég válaszából kiderült: a kártyák beszerzésében és szállításában a járványhelyzet miatt voltak tapasztalhatók átmeneti fennakadások. „Az új kártyák várhatóan februárban érkeznek meg a térségbe, addig – átmenetileg – papíralapú igazolványt állítunk ki” – zárta válaszát a Volánbusz Zrt.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!