Indul a turisztikai szezon, és tulajdonképpen ennek apropóján találkoztak a helyi érintett szolgáltatók és szervezetek. Szendrei Mihály, a szervező Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület elnöke elmondta, sokan közülük nem ismerik egymást és ennél fogva nem is tudnak együttműködni. A kapcsolatépítés – és így a városi turizmus hatékonyságának növelése – a rendezvény egyik fő célja volt.
„Mi most azt tűztük ki célul, hogy demonstráljuk a helyi civil és szakmai társadalom erejét, előnyét” – mondta Szendrei Mihály, majd hozzátette, hogy ennek érdekében előadásokon mutatkoztak be a meghívott vendégek – ők főként nonprofit szerveződések voltak.
Jellemzően vállalkozók hallgatták meg ezeket a bemutatkozásokat. Egyikük volt Oszlánczi Réka, a Creppy PalacsintaHáz Étterem tulajdonosa és vezetője. Kifejtette, hogy kíváncsian érkezett az üzleti reggelire: milyen programokkal készülnek a turisztikai szezonra Miskolcon más vendéglátóhelyek, szállások, illetve az önkormányzati szervezetek.
Hangsúlyozta, hogy a rendezvény kiváló alkalmat biztosít a napi kihívások és a rájuk adott válaszok átbeszélésére. Hozzátette: tavaly, a koronavírus-világjárvány miatti korlátozások részleges feloldása után nagymértékű fellendülést éreztek a forgalomban, idén nyáron ennek a fokozódására számítanak.
Orosz Eszter, a MIDMAR Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Miskolc nagyváros, ezért számos szereplő érintett a helyi turizmus fejlesztésében. „Érdekük, hogy együttműködjenek, hiszen a vendégeknek akkor tudnak többet adni, ha tájékozódnak és ismerik a kapcsolódási pontjaikat, ezáltal komplex programcsomagot kínálhatnak”.
A város ajtaján kopogtató turisztikai szezonnal kapcsolatban kifejtette, hogy pozitívak a kilátások, hiszen mostanra semmilyen járványügyi korlátozás nincsen érvényben, ezért felértékelődnek a rendezvények. „Ugyanakkor nagyon sok a látnivaló is Miskolcon: számos élmény szerezhető a fürdőkben, a Bükkben, a belvárosban” – folytatta, hozzátéve, hogy a kettő együtt versenyképes turisztikai célponttá teheti a várost.