Ugrás a tartalomra

Ránk nyitotta ablakait a kormány

Bódogh Dávid
Utoljára módosítva
2022. január 11. kedd 14:34
Ünnepélyes keretek között a Megyeháza Dísztermében vehette át bizonyítványát kedd délelőtt az a negyvenhárom kormányablak-ügyintéző, aki sikeresen zárta szakmai továbbképzését. 
Tavaly a megyében 611 ezer ügyet láttak el a kormányablak-ügyintézők 

– Megfigyelhető egyfajta központosítás. Ugyanakkor egy, az emberekhez közelebbi, jobb szolgáltatást nyújtó kormányablaki rendszer kialakítása is zajlik. Aki az elmúlt időszakban elvégezte ezt a képzést, annak sokrétű ismereteket, továbbá lehetőséget és felkészülést nyújtott ahhoz, hogy munkáját az eddiginél is színvonalasabban tudja ellátni – összegezte a közigazgatás elmúlt esztendőit a Miniszterelnökség hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára.

Almási Győző egyúttal rámutatott: a pandémia időszakában mindezzel párhuzamosan felgyorsult az elektronikus ügyintézés – még azzal együtt is, hogy a kormányablakoknál és hivataloknál fontos szempont volt, hogy olyan ügyfeleket is ki tudjanak szolgálni, akiknek nincs lehetőségük ügyeiket elektronikusan bonyolítani.

A kormányablakokban csaknem 2500 ügykör intézhető el egy helyen

A tisztviselők az országos program keretében elsajátított kompetenciákat mindennapi munkájuk során – meglévő tárgyi tudásukat kiegészítve – tudják majd alkalmazni. Számos ismeretre kellett úgy szert tenniük, hogy azzal megfelelő tájékoztatást és segítséget tudjanak majd nyújtani az ügyfeleknek. Az eseményen megszólalók kiemelték: a rengeteg ügytípus folyamatos munkát és szorgalmat igényel az ügyintézők részéről. 

– Tíz éve annak, hogy kiemelkedő és fontos reform indult meg a közigazgatásban. Ennek az intézkedéssorozatnak az volt a célja, hogy az államigazgatás korszerűbb és ügyfélbarátabb oldalát mutassa az embereknek. Nagy utat tettünk meg – vélekedett Alakszai Zoltán. A megyében – folytatta – ma már huszonhárom kormányablak és két kormányablakbusz szolgál. 

„A közigazgatás szimbolikusan és ténylegesen is ablakot nyitott a világra”

– Megmutattuk a közigazgatásnak azt az arcát, amely odafigyel a problémáinkra, gondoskodik rólunk, és képes alkalmazkodni a mindennapi kihívásainkhoz. A közigazgatás olyan része lett az emberek mindennapjainak, amelyhez bizalommal fordulhatnak. Az ügyintézők embersége és empátiája az ország közérzetéhez járul így hozzá – hangzott el a kormánymegbízott részéről. 

További hírek

Olvasnivaló