Ugrás a tartalomra

Sikeresen lezárult az országban elsőként elindított elektronikus lakáspályázat

minap.hu
Utoljára módosítva
2020. július 16. csütörtök 18:58
A COVID-19 vírussal összefüggő kormány intézkedések az önkormányzati lakások és az üzleti ingatlanok területén is nehéz helyzetet teremtettek. A kormány által bejelentett elvonások, a járvány elleni védekezéssel kapcsolatos pluszfeladatok és az ehhez szükséges eszközök beszerzése, illetve egyes városi cégek leállása miatt több milliárd forintos bevételkieséssel kell számolnia Miskolcnak az idei évben.

A nehéz helyzet ellenére az ingatlangazdálkodási folyamatok nem álltak le. Lezárult a 2020. április 27. és május 12. között megtartott elektronikus (kontakt nélküli) lakáspályázat, melyen 31 lakás került meghirdetésre. A 752 pályázótól beérkezett, összesen 1871 kérelemből a feldolgozás eredményeként 1660 bizonyult érvényesnek. A hét elején valamennyi résztvevő értesítést kapott az eredményről, jelenleg a nyertes pályázók igazoló dokumentumainak vizsgálata és a lakások átadása zajlik.

A Miskolc Holding Zrt. Lakáshasznosítási irodája az év második felében további 60 lakás bérbeadását tervezi elektronikus pályázat kiírása útján. Ezekkel együtt a 2020. évben több mint száz új bérlő veheti birtokba bérlakását.

A pályázók magas száma jól mutatja az önkormányzati bérlakások iránti felfokozott igényt, ezért az Ingatlangazdálkodási igazgatóság folyamatosan keresi azokat a forrásokat, amelyek bevonásával a jelenleg felújításra váró lakások újra bekerülhetnek a pályázati körbe. Ezzel párhuzamosan azt is vizsgálja az igazgatóság, hogy a bérlakások bérleti díj rendszere hogyan tehető átláthatóbbá, igazságosabbá. Ennek érdekében felülvizsgálatra, - ha szükséges - módosításra kerül a lakások bérbeadását szabályozó önkormányzati rendelet és a rövid-középtávú ingatlangazdálkodási stratégia is.

A Miskolc Holding Zrt. a bejelentett veszélyhelyzet óta folyamatosan kiemelt figyelemmel kíséri az ingatlangazdálkodási folyamatokat, fontos számára a városért sokat tett bérlők megtartása, ezért a korrekt kapcsolat megőrzése érdekében több intézkedéssel segítette a város az üzlethelyiségek bérlőit is. Az Önkormányzat nehéz helyzetének ellenére a koronavírus-járvány miatt bajba került vállalkozások megsegítésére Miskolc elsőként hozott gyors és érdemi intézkedéseket a magyar városok közül, első körben 3 hónapon át 50 százalékkal csökkentve az önkormányzati ingatlanokban működő, nyitvatartási korlátozás alá eső üzletek bérleti díjait és ezáltal az ebből származó önkormányzati bevételeket is, havi szinten 40-50 millió Ft értékben. Lehetőséget adott továbbá arra, hogy amennyiben bármelyik önkormányzati tulajdonú üzlethelyiség bérlője úgy ítéli meg, hogy a 2020. II. negyedévre biztosított bérleti díj kedvezmény a vállalkozásának nem elfogadható, számára - a bérleti szerződésben biztosított 3 hónapos felmondási idő alkalmazása nélkül, illetve a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló kormányrendeletben írt felmondást kizáró rendelkezéseket is figyelembe véve - a közös megegyezésen alapuló 1 hónapos időtartam alkalmazásával történő szerződés megszüntetést.

További segítségként kidolgozásra került 2020. május 1-től fizetési moratórium azon bérlőink számára, akiknek a felajánlott 50 %-os kedvezménnyel csökkentett bérleti díj kifizetése a jelen körülmények között kigazdálkodhatatlan költséget jelent és az eddigiekben nem halmoztak fel tartozást, valamint aláírva, határidőben visszaküldték a kiküldött szerződésmódosítást. A feltételeknek megfelelő bérlőknek a kedvezményes bérleti díjat legkésőbb 2020.12.31-ig lehet kamatmentesen befizetniük, amennyiben a számlájukkal postázásra került nyilatkozat kitöltésével és visszaküldésével ezt kérték.

További hírek

Programok

Jelenleg nincsenek programok!