Ugrás a tartalomra

Újra működik a személyes ügyintézés a bíróságon

minap.hu
Utoljára módosítva
2020. június 02. kedd 13:55
Június 1-től a törvényszéken és az illetékességi területén működő járásbíróságokon újra igénybe vehető a személyes ügyintézés a bírósági kezelőirodákon és a jogi képviselő vagy védő nélkül eljáró ügyfelek számára az ügyfélsegítő - tájékoztatta portálunkat a Miskolci Törvényszék sajtóosztálya.

A koronavírus-járvány elleni védekezés új szakaszában a járványügyi korlátozások mértékét tovább csökkentették. Az enyhítés a bíróságok működését is érinti. E szerint 2020. június 1-től a törvényszéken és az illetékességi területén működő járásbíróságokon újra igénybe vehető a személyes ügyintézés a bírósági kezelőirodákon és a jogi képviselő vagy védő nélkül eljáró ügyfél által szóban előterjesztendő kérelem és indítvány jegyzőkönyvbe foglalására meghatározott ügyfélfogadás.

A bíróságok épületeibe belépni és ott benn tartózkodni csak a kezelőirodai ügyintézés, az Ügyfélsegítő igénybevétele, valamint az eljárási cselekményen (tárgyalás, nyilvános ülés, stb.) való részvétel céljából és annak időtartama alatt lehet, a zárlati kötelezettség alá tartozó fertőző betegség behurcolásának vagy terjedésének megakadályozása miatt elrendelt járványügyi elkülönítési, megfigyelési, zárlati és ellenőrzési szabályok maradéktalan betartása mellett.

E szabályok érvényesülése érdekében a bíróság épületébe belépő ügyfeleknek szóban nyilatkozniuk kell a járványügyi érintettségükről. Az épületben tartózkodás ideje alatt, ideértve a személyes ügyfélfogadás és az Ügyfélsegítő igénybevételének tartamát, valamint az eljárási cselekményeken való részvételt is, két méteres védőtávolságot kell tartani; saját tulajdonú, a szájat és az orrot eltakaró eszközt (maszk, sál, kendő) kell viselni. A bíróságon kihelyezett kézfertőtlenítő szer használata kötelező, az ügyintézés során kesztyű viselése javasolt.

Az ügyfélfogadásra kijelölt helységekben az ügyfelek kizárólag felvilágosításkérés, iratbeadás és iratbetekintés céljából tartózkodhatnak. Az ügyintézés továbbra is elsősorban elektronikus úton, a tájékoztatás lehetőség szerint távközlési eszköz útján vagy elektronikus rendszeren keresztül javasolt. Az iratbetekintést elsősorban számítógép segítségével vehetik igénybe, az iratbetekintés a tárgyalást megelőző 5 napon belül kizárólag fénymásolás útján biztosítható. Az iratmásolat kiadására elektronikus formában is lehetőség van. Az Ügyfélsegítőn kizárólag előzetesen telefonon vagy elektronikus úton bejelentkezett ügyfelek fogadhatók, a helyiségben egyidejűleg csak egy bírósági dolgozó és egy ügyfél lehet jelen.

A tárgyalásra, nyilvános ülésre és egyéb eljárási cselekményre érkező személyek a bíróság épületébe legfeljebb az eljárási cselekmény kezdő időpontja előtt 10 perccel léphetnek be, a tárgyalótermet a legrövidebb úton kell megközelíteniük, a tárgyalótermek előtt a folyosókon várakozni csak a feltétlenül szükséges időtartamban lehet. Az eljárási cselekményt követően a bíróság épületét azonnal el kell hagyni. Fertőzött személy jelenlétének gyanúja esetén az eljárási cselekmény nem tartható meg. A tárgyalás rendjére az eljáró bíró egyedi szabályokat állapíthat meg.

További hírek

Olvasnivaló