2013-ban döntött úgy a Takata, hogy új gyárát Miskolcra telepíti. Az azóta kínai tulajdonba, a Joysonhoz került vállalat 68 millió dolláros beruházást hajtott végre, ezzel több mint kétezer új munkahelyet teremtett a borsodi megyeszékhelyen. A gyárat rekordidő, alig 10 hónap alatt építették fel, ami csak a kormány és Miskolc támogatásával sikerülhetett – mutatott rá Kersten Bachmann, a Joyson Safety Systems Hungary Kft. ügyvezetője, hozzátéve: az innováció sosem érhet véget, globális vezető pozícióra törnek.
– Fő célunk az, hogy a jelenlegi üzemünket fejlesszük, az Ipar 4.0-nak megfelelő új eszközöket, gépeket vásároljunk. A legmodernebb technológiát honosítjuk meg Miskolcon, ahol jó döntés volt letelepedni - mondta Kersten Bachmann.
Miskolc a legmodernebb technológiai vívmányokat képviselő cégek otthona legyen – ezt a gazdaságfejlesztési irányt tűzte ki célul 2010-ben a város vezetése. - Terveinket stratégiai fontosságúnak értékelte Magyarország kormánya is – mondta beszédében Alakszai Zoltán. Miskolc polgármesterjelöltje hozzátette: Miskolc versenyképes beruházási helyszínné vált. Az új befektetők közül az elsők között érkezett, közlekedésbiztonsági rendszereket gyártó Joyson Safety Systems megjelenésével megerősítette a város gazdasági életének egyik legerőteljesebben fejlődő ágazatát, a járműipart.
"A speciális szaktudást igénylő járműipar az elmúlt kilenc évben felrajzolta Miskolcot az autóipar térképére. A beszállító cégek napjainkban több mint hatezer embert foglalkoztatnak a városban, a régióban készült alkatrészek pedig a legegzotikusabb országokba is eljutnak."
- Bizonyítottuk, hogy Miskolc politikailag és gazdaságilag is stabil város. A Joyson mostani beruházása elismerés a miskolci munkavállalók felé is – hangoztatta Alakszai Zoltán.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a magyar gazdaságban történt dimenzióváltásról szólt előbb, kiemelve, hogy mára gyakorlatilag teljes foglalkoztatás van hazánkban, a gazdasági növekedés 5 százalék fölötti, és átálltunk a technológiaorientált gazdaságra.
"Az új világgazdasági korszakban a keleti országok legalább annyira diktálják a tempót, mint a nyugatiak, így nem kérdés, hogy sikeres volt a keleti nyitás stratégiája, hiszen az új technológiák bevezetésénél rendre hazánkat választják a keleti nagyvállalatok."
A miniszter emlékeztetett, hogy amikor 5 évvel ezelőtt Miskolcon hoztak létre gyárat, akkor a legnagyobb Ázsián kívüli beruházását vitte véghez a cég. Gyártás, termékfejlesztés és –tesztelés is folyik Miskolcon. Mára 2200 munkahelyet tartanak fenn, kapacitásaikat is itt növelik. Még modernebb termelési folyamatokat honosítanak meg, ezáltal még jobb fizetéseket biztosítanak munkavállalóiknak, a piacokon pedig még jobb pozíciókat szereznek. A kormány 4,9 milliárdos támogatást ad a beruházáshoz, ami mutatja a beruházás jelentőségét – emelte ki Szijjártó Péter.
A cég a világ 30 országában több mint 50 ezer embert foglalkoztat. A miskolci lesz a világon a legnagyobb gyár a passzív biztonsági rendszereket gyártó vállalatok között. Mivel az európai gyártás jelentős részét kiszolgálják, így néhány éven belül akár minden Európában gyártott autóban lehet legalább egy, Miskolcon gyártott légzsák.