Megváltozik a vasúti menetrend a Budapest-Hatvan vonal felújítása miatt április 14-től – jelentette be közleményben kedden a MÁV.
A vasúttársaság közlése szerint a miskolci fővonal Gödöllő és Hatvan közötti szakaszán április 14-től május 7-ig folytatják a pályafelújítást. Ebben az időszakban a késő esti és reggeli vonatok helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. Ez eltérő időpontokban és állomások között érinti a közlekedést, ezért érdemes előre tájékozódni.
A pótlóbuszok kapacitását úgy határozták meg, hogy az utasok egymástól legalább 1,5-2 méter távolságban tudjanak helyet foglalni a fertőzésveszély elkerülése érdekében.
Az IC-ket nem érinti
Hangsúlyozták azt is, hogy az intercity-k menetrendjét nem érintik a vágányzári korlátozások.
– A Keleti pályaudvarról 6:30-kor induló Rákóczi és a 18:30-kor induló Hernád intercity Miskolc-Tiszai pályaudvarig közlekedik. A Keleti pályaudvarra 9:30-kor érkező Hernád és 21:30-kor érkező Rákóczi intercity Miskolcról indul. A határállomások lezárása és a nemzetközi vonatközlekedés szünetelése miatt Miskolc–Kassa, illetve Kassa–Miskolc között kimaradnak a menetrendből – írták.
A változások érintenek egyes hatvani, egri, sátoraljaújhelyi járatokat, de a felújítás miatt több vonalon is módosul a menetrend.
Év végéig tart
Ahogyan az ismert, a Budapest–Hatvan vonalszakasz felújítása még 2018 tavaszán kezdődött meg, a menetrend azóta – a munkák előrehaladásának tükrében – folyamatosan módosul. A legkomolyabb átépítés tavaly februárban kezdődött, és egészen december elejéig tartott: ennek során Aszód és Pécel között minkét sínpárt elbontották és teljesen újat építettek helyettük. A teljes vágányzárra akkor azért volt szükség a MÁV szerint, mert a vonal terepviszonyai miatt nem volt más lehetőség, valamint az alkalmazott, korszerű nagygépes technikát sem lehetett volna másképpen hatékonyan bevetni.
A vasúti forgalom végül tavaly december 8-án indult újra a fent említett szakaszon, de a vasúttársaság már akkor jelezte: a felújítás még folytatódik: a mielőbbi újraindítás miatt ideiglenesen megoldásokat fokozatosan kiváltják és befejezik a megállóhelyek, állomások peronjait.
Nyul Zoltán, a beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hozzátette, a komplex beruházás részeként nemcsak a vasúti pálya, a felsővezeték és a biztosítóberendezés újul meg, hanem liftek, P+R parkolók létesülnek, valamint az állomásépületek is megszépülnek. Teljes felújítással várhatóan ebben az esztendőben végeznek.