Lassan újra beindul a használt autókkal foglalkozó vállalkozásoknál is az üzlet, de a válságot így is megszenvedték. "A koronavírus-járvány elején, márciusban nagyon visszaesett a kereslet - mondta Burek Tamás, a Burman Autókereskedés ügyvezetője. - Személyes kontaktus nem is volt a vevőkkel, inkább csak telefonon, illetve interneten érdeklődtek, nagyon kevés volt az itt helyben kereső. Két hónap után indult be most újra a kereslet az autók iránt."
A Miskolc Autónál a válság alatt többnyire csak szervizelést végeztek. Kevesen döntöttek az új autó vásárlás mellett, de a kereskedő szerint a helyzet sokat javult az elmúlt hetekben. „Ami jó hír, hogy nincs pánik a piacon, tehát nem értékelődtek le az autók - jelentette ki Sándor Attila, a Miskolc Autó ügyvezető igazgatója. - Nagy árváltozások nem voltak, és reményeim szerint folyamatos lesz az üzlet.”
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete szerint március közepétől április végéig jelentős forgalom csökkenés állt be a használt és az új autó piacon is. Az eladások száma a felére csökkent, de a május már hozott némi változást. „Májusban megélénkült a piac, ennek több oka is volt - mondta Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke. - A forgalom növekedésének egyik lényeges oka az volt, hogy egy rendkívül erőteljes forint leértékelődés valósult meg ebben az időszakban. A vásárlók attól való félelmükben, hogy ez nagyon komolyan ki fog hatni a használt és az új autó árakra – márpedig ez ki is fog hatni – ezért egy komolyabb vásárlási hullám indult el."
A szakember kitért arra, hogy javarészt 10 évnél öregebb, de jó műszaki állapotú autók érkeznek Magyarországra. A kereskedők szerint a vevők tartózkodnak a hiteltől, általában a 800 ezer és 1 millió forint közötti, 8-10 éves autókat keresik.