A kétnapos, péntekig tartó konferencián a légi, vízi és vasútközlekedés mellett a városok közösségi közlekedése is napirenden szerepel. Miskolc polgármestere arról beszélt, hogy a város közlekedését nagyban meghatározzák a földrajzi viszonyok, de a 21. század igényeinek így is meg tud felelni. A közösségi közlekedésben környezetbarát járműveket használnak, és az informatikai szolgáltatások is megfelelnek a legújabb kihívásoknak. A konferencián szó volt a városi közlekedés jövőjét meghatározó legfontosabb beruházásokról is.
– A város jövőbeli projektjei között szerepel az intermodális csomópont megépítése, ennek talán az első lépése egy úgynevezett Y-híd a következő időszakban, amely jelentősen hozzájárul a különböző közlekedési formák összhangjának megteremtéséhez – mondta Veres Pál.
Az évszázad új elvárásai az egész unióban adottak – erről a Miniszterelnöki Kormányiroda főosztályvezetője beszélt. A többi közt 2030-ra biztosítani kell azt is, hogy a vonatok legalább 100 km/órás sebességgel tudjanak közlekedni. – A hazai vasútfejlesztés a főbb céljai között szerepel a főváros és térsége vasúti infrastruktúra-fejlesztése, de nemcsak a Budapest, hanem az egyéb nagyvárosok agglomerációjának közlekedése is hasonló súllyal szerepel a fontossági listán. – mondta Holnapy László.
A Tiszai Pályaudvaron tavaly nyáron újították fel a peronokat, Miskolc térségében pedig már a MÁV legújabb, saját gyártású intercity plusz kocsijai is közlekednek.