A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2007-ben társadalmi összefogás keretében ismétli meg immár harmadik alkalommal, az ittas vezetés elleni kampányát. A kiemelkedő veszélyt jelentő nyári hónapokban zajló JÓFEJ (Józan, Felelős Járművezető) rendezvénysorozathoz ezúttal - felismerve a probléma jelentőségét - csatlakozott a Szociális és Munkaügyi Minisztérium, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a BKV Zrt., a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája, a Rádió1, az ESMA és a Pesti Est is. Az összefogásban részt vevő szervezetek közös célja, hogy mindenkiben - legyen idős vagy fiatal, rutinos vagy kezdő járművezető - tudatosuljon az autóvezetés felelőssége.
A 2007-es JÓFEJ kampány is elsősorban a nagy forgalmú szórakozóhelyek látogatóit célozza meg: a fiatalok körében követendő, pozitív példaként, elfogadott, tisztelendő magatartásként mutatja be a józan gépjárművezetést felhívva a figyelmet egyúttal az ittas vezetés veszélyeire. Szórakozóhelyeken a hoszteszek "JÓFEJ" feliratú karkötőt adnak az autóval érkezőknek, amivel jelzik, hogy arra az estére a sofőrök felelősséget vállaltak a társaságért, azért hogy mindenkit épségben hazafuvaroznak. A sofőr természetesen vállalja, hogy nem iszik alkoholt az este alatt, amit távozáskor a hoszteszek ellenőriznek is. A JÓFEJ az este végén felelős magatartásáért autózással és a kampánnyal kapcsolatos ajándékokat kap. Azokat, akik mégis alkoholt fogyasztottak, a hoszteszek megkérik, hogy ne üljenek volán mögé, figyelmeztetve őket arra, hogy nemcsak saját, de társaik testi épségét is kockára tennék, és a hazajutásban ingyenes BKV jegyek átadásával segítik őket.
A helyszíneken kitöltendő kérdőívek a fiatalok alkoholfogyasztással, bulizással és ittas vezetéssel kapcsolatos szokásaira és véleményére keresik a választ.
Május 19. és szeptember 1. között a JÓFEJ kampány 43 alkalommal keresi fel Budapest, Miskolc, Sopron, Pécs, Szeged leglátogatottabb szórakozóhelyein a fiatalokat, valamint jelen lesz a debreceni EFOTT-on is.
A szórakozóhelyeken kívül a következő hónapokban outdoor hirdetési eszközökön, többek között korlátokon, óriásplakátokon és autóbuszok oldalain is találkozhatnak a kampánnyal az autóvezetők. A hirdetések minden alkalommal arra hívják fel a figyelmet, hogy ha alkoholt ivott a sofőr, semmiképpen ne vezessen tovább.
Kampány az ittas vezetés ellen
Létrehozva
KözéletBelföld
Május 19. és szeptember 1. között Budapesten valamint az ország több nagyvárosában (Miskolcon, Pécsett, Siófokon, Szegeden és Debrecenben) szórakozóhelyeken figyelmeztetik a fiatalokat a felelős gépjárművezetésre valamint az ittas vezetés veszélyeire.
A nyugat-európai kezdeményezés alapján Magyarországon is zajló JÓFEJ (Józan, Felelős Járművezető) kampány lényege, hogy az autóval szórakozni indulók vállalják a felelősséget magukért és a társaságért: ne fogyasszanak alkoholt, ha pedig mégis ittak, más módon - például tömegközlekedéssel - induljanak haza.