Ugrás a tartalomra

fiREG: papírmentes, digitalizált nyilvántartás az átláthatóbb és hatékonyabb tűzvédelemért

Létrehozva
A fiREG megfelelő választás azoknak a vállalatoknak, akik szeretnék egyszerűbbé, átláthatóbbá és papírmentessé tenni az ellenőrzési, karbantartási folyamatokat és azok dokumentálását. A szoftver kialakításában több mint negyven karbantartó cég segített és napi szinten fejlesztik továbbra is.
Kép
fireg

Vegyük például a porral oltó készülékek példáját. Mindenhol találkozunk vele a hétköznapok során, ugyanúgy, mint bármely más tűzvédelmi eszközzel. Ott vannak irodák, középületek vagy orvosi rendelők falain és még sorolhatnánk. Rengeteg helyen sétálunk el mellettük bízva abban, hogy soha nem kell majd használnunk, azonban ezeknek mindig naprakésznek kell lenniük. Kevesen gondolnak bele, de az eszközöket ellenőrző és karbantartó cégek horribilis mennyiségű időt töltenek el azzal, hogy papíron vezetik az adminisztrációt, majd ezt mind külön akár digitalizálják is. Ennek korszerűsítése egy olyan piaci rés volt, amire itthon korábban senki nem tudott működő megoldást szállítani. Fekete Attila és barátja ebben meglátta lehetőséget.

Kép
fireg2

– A mi cégünk küldetése az, hogy mindenhol, ahol tűzvédelmi berendezéseket létesítettek, amelyek jellemzően nagy darabszámban vannak egy intézményben vagy gyárban, ezeknek a kötelező nyilvántartását digitalizáljuk. Magyarul a korábban Excelben, illetve papíralapon vezetett nyilvántartásokat egy korszerű, immár felhőalapon működő mobiltelefonos rendszerré alakítsuk. Így a kollégák egyrészt modern, korszerű eszközökkel ellenőrzik ezeket a berendezéseket, másrészt pedig a digitalizáció egyik következménye, hogy sokkal pontosabban, precízebben és akár távolról is elérhető módon lehet ezeket a berendezéseket követni. Ez nagyban segíti a tűzvédelem színvonalának az emelkedését, ez pedig mindenkinek az érdeke – nyilatkozta Fekete Attila, a fiREG társalapítója.

Magyarországon több száz vállalkozás, több ezer munkavállalója foglalkozik tűzvédelmi eszközök karbantartásával és ellenőrzésével. Feladataik között van az eszközök adminisztrálása, matricázása és szükség esetén javítása is. Vegyünk egy egyszerű példát: ha egy porral oltó berendezést minden évben vagy ha épp elromlik, karban kell tartani. Minden ötödik évben pedig speciális műhelyben szét is kell szerelni és újratölteni. Amíg a készüléket megjavítják és visszakerül oda ahonnan elindult, egy kisebb könyv mennyiségű papírmunkára van szükség. Erre nyújt, megoldást a fiREG.

Kép
fireg3

– Azt szoktuk mondani, hogy az applikáció úgymond a „terep”-re való. Itt a terep alatt azt értem, hogyha például egy vállalat épületben megjelenik egy karbantartó személy, akinek az a dolga, hogy a tűzvédelmi berendezéseket ellenőrizze, akkor ő az applikációt használja. Ehhez egy QR-kódot olvas le a különböző tűzvédelmi berendezésekről, ez segít beazonosítani és dokumentálni az ott tapasztaltakat. Mindeközben, aki az ellenőrzések meglétéért felelős asztali számítógépen tudja követni a munkákat és kap értesítéseket, amennyiben szükséges beavatkozni; például új eszközöket vásárolni vagy hibajavításokat megrendelni – mondta a működésről Fekete Attila. A fiREG modernizálta a tűzvédelmet egyrészt a minden korábbinál átláthatóbb nyilvántartásokkal, a szuperbiztonságos, felhő alapú tárolásával, a jogszabályoknak folyamatosan megfelelő papírmentes dokumentálhatósággal és az adminisztrációra fordítandó munkaidő drasztikus csökkentésével. Fekete Attila azt is elárulta, hogy ezeket a korszerű megoldásokat már Európa több pontján is keresik, úgy tűnik, hogy nemzetközi szinten is érdeklődés mutatkozik a fiREG munkájára.

A fiREG legutóbb Miskolcon tartott ingyenes szakmai délelőttöt. A MVK-nál tartott konferencián az érdeklődők sok kérdésükre kaphattak választ. Voltak olyan résztvevők is, akik már régebb óta használják a cég által kínált szolgáltatást és olyanok, akik először találkoztak vele.
- Most már lassan két éve használjuk a fiREGet. Nagyon nagyon hasznos abból a szempontból, hogy akár az üzemeltetői, akár a karbantartói ellenőrzések egy helyre gyűlnek. Az applikáció és a szoftver használata nagyon felhasználóbarát, és ez nagymértékben megkönnyíti a rendszerezést, hogy minden naprakész legyen. – Mondta Sikora Róbert, munkavédelmi specialista, Nestlé Hungary

Magyarországon közel kétszáz vállalkozás foglalkozik tűzvédelmi eszközök karbantartásával és ellenőrzésével. A készülék karbantartás, javítás után visszakerül oda ahonnan elindult egy kisebb könyv mennyiségű papírmunkára van szükség. Erre nyújt, megoldást a fiREG.hu.