A novembert nyugodtan nevezhetjük a kontroll, az önmérséklet havának is. Több, évente visszatérő kampány sűrűsödik ilyenkorra, ami az önmegtartóztatást célozza. Popkulturális trendnek is nevezhetőek ezek a kihívások. Van, ami inkább csak divatnak, vagy szórakozásnak tűnik, ám komoly üzenetet hordoz.
Először volt a No Shave November (movember), amely a szűrővizsgálatok fontosságának felhívására indult, bár sokan nem a mögöttes tartalom, hanem az amúgy is egyre erősödő arcszőrzet-trendek hatására vágtak bele. A Száraz november kihívás is évről évre egyre ismertebb lett hazánkban.
A Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Drogambulancia Alapítvány 2016-ban hozta létre ezt a kihívást, amivel a rossz magyar alkoholfogyasztási szokásokra és a mértékletesség fontosságára szerették volna felhívni a figyelmet. Hatásukra mára a az utolsó őszi hónap a tisztítókúra jegyében telik: sokan ekkorra időzítik a szükségesnek vélt éves alkoholböjtöt. 2018-tól egyébként minden évben egy külön témára fókuszál a kampány, az első ilyen a nők alkoholfogyasztási szokásai köré épült, 2019-ben az egyetemisták és az alkohol kapcsolata került terítékre, míg 2020-ban arra bíztatott a Kék Pont, hogy a karantén alatt is maradjunk józanok, ne az üveg fenekén keressük a szorongásaink oldószerét. Idén olyan rendszeres ivóknak szól a program, akik nem isznak többet napi egy üveg bornál.
A harmadik, talán legfurcsább kihívás résztvevőinek az önkielégítés terén kell megtartóztatniuk magukat. Az először 2019-ben hódító No Nut November állítólag paródiának indult: a többi havi szintű kihívásnak akartak némi görbe tükröt mutatni a kissé sikamlós témával. A poén mögött azonban egy komoly és kibeszéletlen társadalmi függőség rejlik, ami talán pont azért nem kap komolyabb teret, mert nem illik róla beszélni. Ez pedig a pornófüggőség.
Egy biztos: a november mára az önmegtartóztatás havává vált, ahol komoly önismereti, és életmódunkat érintő kérdésekre nyerhetünk választ a kitartásunkat tesztelve.