Ugrás a tartalomra

Vitézy Dávid szerint Lázár János hátráltatja a vasúti közlekedés fejlődését

Létrehozva
Pontosan egy évvel ezelőtt hirdettek eredményt a Nyugati pályaudvar megújítására és a vasúti kínálat bővítése érdekében a pályaudvar kapacitásának duplájára növelésére kiírt tervpályázaton – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid közlekedési szakember.

A korábbi közlekedési államtitkár arra is kitért, hogy bár közvetlen európai uniós forrást nyertek el a továbbtervezésre, a támogatási szerződést a Lázár János vezette közlekedési tárca „a szankciós politikára”, valamint „a rezsicsökkentés megvédésére” hivatkozva felmondta és a forrást visszaadta, a pénz így más uniós országok közlekedési projektjeit finanszírozza majd – Vitézy Dávid információi szerint a Balti-államok fővárosait összekötő új vasútvonal kapja meg.

Vitézy arra is kitért, hogy Lázár a héten a budapesti vasúti hálózat fejlesztését „presztízsberuházásnak” nevezte, mondván, helyette vidéken kell fejleszteni. A volt államtitkár „mesterséges főváros-vidék szembeállítást” emleget, pedig a fejlesztésből nemcsak a budapestiek részesülnének:

– Mivel a Nyugati pályaudvar tényszerűen Budapesten van, kapacitásának bővítése legkevésbé sem csak a budapestiek ügye – a miskolci InterCityn vagy a monori zónázón többnyire nem fővárosi utasok ülnek – írja Vitézy Dávid, majd hozzáteszi:

"Aki tehát a budapesti vasúti fejlesztéseket, így például az ország legforgalmasabb, mégis kapacitáshiánnyal küzdő es végletesen lerobbant infrastruktúrájú központi pályaudvarának fejlesztését akarja megakadályozni, valójában legkevésbé sem a fővárossal szemben kedvez a vidéknek, hanem csak általánosságban a magyar vasúti közlekedés fejlődését hátráltatja."

Vitézy ráadásul nemcsak az osztrák, cseh és lengyel hasonló fejlesztéseket hozza fel pozitív példaként, hanem az ellenzéki vezetésű Budapestet is:

"Említést érdemel viszont, mivel fontos részeredmény és pozitívum, hogy a Nyugati térre készült terveket a zsűriben is közreműködő Főváros is magáévá tette és immár a tervpályázaton győztes, felüljáró nélküli, Bajcsy Zsilinszky úti villamosos terv lett a hivatalos budapesti jövőkép a Nyugati környékének rendezésére. Mielőbb valósuljon meg!"

– fejezi be írását Vitézy Dávid.

(via: 24.hu)

Ez is érdekelhet

Folytatja a szúnyoggyérítést a katasztrófavédelem
BelföldKörnyezet
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye egyes településein beavatkoznak majd a szakemberek a következő napokban.
Nagy Imre '56-os miniszterelnökre emlékeztek az újratemetése napján a fővárosban
Belföld
Nagy Imre és mártírtársai újratemetésének napján közösen átélhettük, ahogy 1956 hősei végre bekerülnek a magyar mártírok nemzeti panteonjába - mondta az újratemetés 36. évfordulóján az 1956-os forradalom és szabadságharc miniszterelnökének budapesti szobránál rendezett hétfői megemlékezésen Nagy János, a Miniszterelnöki Irodát vezető államtitkár.
Frontálisan ütköztek az M3-ason, mutatjuk, hol zárták le a sztrádát
BelföldBaleset
A sztráda 232-es kilométerénél mindkét irányba megállították a forgalmat, kerülni kell.
Nyárias időt és zivatarokat hoz a hétfő
Belföld
A verőfényes napsütés mellett csapadékra inkább a késő délutáni óráktól lehet számítani, a hőmérő higanyszála pedig harminc fok közelébe kúszhat majd fel.