Ugrás a tartalomra

Vitézy Dávid: A teljes kelet-magyarországi vasúti menetrend összeomlik, ha ez igaz

Létrehozva
A MÁV térképen mutatja meg, hogy a romló pályaállapotok miatt hol, mennyivel lesz hosszabb a menetidő.
Kép
Forrás: mav.hu

A 2023/24-es menetrendi évben számos vonalon fognak romlani a pályaállapotok, több fővonalon is negatív változásra lehet számítani – erre hívja fel a figyelmet az iho.hu a MÁV friss infografikája kapcsán.

A legnagyobb menetidő-növekedéssel a 140-es vonalon számolnak, ott a Budapest-Szeged távolságon 13 perccel nő a menetidő. A fővárosból Miskolcra 7 perccel tart majd tovább eljutni. Budapest és Szolnok között 3, a főváros és Nyíregyháza viszonylatában pedig 5 perccel kell hosszabb útra számítani. Igaz, az utóbbit megpróbálja a MÁV azzal orvosolni, hogy az InterCityk Hajdúszoboszlón és Püspökladányban nem fognak megállni.

A térképet Vitézy Dávid, korábbi közlekedési államtitkár is megosztotta azzal a kommentárral, hogy bár régóta követi a MÁV ügyeit, ilyet még sosem látott. Szerinte az ábráról azt lehet leolvasni, hogy

"a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt."

Példaképp azt említi, hogy a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai.

(via: hvg.hu)

Ez is érdekelhet

A jövő hét elején többfelé lehet eső, majd visszatér a napos, száraz idő
BelföldKörnyezet
A hét elején többfelé lehet zápor, zivatar és erős szél, majd visszatér a jellemzően napsütéses, száraz idő.
Nagyon erős UV-B sugárzásra figyelmeztet a meteorológia
BelföldKörnyezet
Vasárnap a figyelmeztetési kritériumot meghaladó, nagyon erős UV-B sugárzás jellemző az ország összes régiójában.
Szaharai eredetű por érkezik a légkörben jelen lévő füst mellé
BelföldKörnyezet
A kanadai erdőtüzek miatt a légkör felső rétegében füst van jelen, szombaton szaharai por elegyíti ezt.
műszakivizsga
Nem támogatja Magyarország a tíz évesnél idősebb autók évenkénti műszakiztatását
BelföldGazdaság
Az Európai Bizottság jogszabálymódosítást kezdeményezett, amely a tíz évesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot.