A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok. Magyarország Kormánya „Közös ügyünk a fogyasztóvédelem” címmel indított online konzultációt a tavasz folyamán.
A fogyasztóvédelemről szóló online konzultáció kitöltésére biztat a kormányzat és a kormányhivatal. A konzultáció fontosságának megerősítése céljából országjárás is indult, amelynek hétfői miskolci állomásán a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti államtitkára arról szólt, miért is fontos, hogy a fogyasztók közvetlen visszajelzést adjanak a kormánynak a boltokban, szolgáltatóegységekben és online áruházban szerzett tapasztalataikról.
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Csizmadia közben található épületében tartott sajtótájékoztatón Fónagy János miniszterhelyettes úgy vélekedett: az állampolgárok ezúton kikért véleményével tudják befolyásolni a szükséges jogalkotást, mindemellett pedig a meglévő szabályozásnak való megfelelés és a törvények szigorúbb betartatása mögé is társadalmi felhatalmazást tudnak rendelni.
Alakszai Zoltán főispán az eseményen úgy fogalmazott, hogy "a kormányhivatal mint vármegyei területi fogyasztóvédelmi hatóság elkötelezetten dolgozik a magyar családok és a piaci egyensúly védelme, valamint a jogszerű és tisztességes gazdasági működés érdekében".
A főispán hozzátette: a fogyasztóvédelemre nem pusztán hatósági tevékenységként, hanem közszolgálatként tekintenek.
A térség országgyűlési képviselői szintúgy az online kérdőív kitöltésére biztatják a helybélieket. Csöbör Katalin egyebek közt a csalókkal szembeni hathatós fellépés eszközét is látja a majdani kormányzati intézkedésekben. Míg Kiss János azt taglalta, mennyire lényeges, hogy az utóbbi években dinamikusan változó kereskedelmi és fogyasztói közegben felmerülő kihívásokkal szemben fel tudjuk venni a versenyt.