Eredetileg két vasútvonal létesült: a Diósgyőri Vasgyártól kiindulva az egyik Pereces, a másik Lyukóbánya felé tartott, és 1870-től már üzemeltek is. A bányászat fellendülésével továbbvezették a vasutat, ekkor készült az úgynevezett Graenzenstein-alagút, melynek megnyitásával egy időben Perecesen ötvágányos állomás jött létre (felvételeinken), Barossaknán pedig hatvágányos rendező pályaudvar.
1952-től a Vasgyár helyett a MÁV üzemeltette a vasútvonalat. Miután a Vasgyár széntüzelésről átállt földgázra, a bányászat fokozatosan leállt, és 1971-ben a vasútvonal is megszűnt, a pályát a következő évben felszedték. Ennek ellenére a vasút nyomvonala ma is kivehető: az egykori bulgárföldi őrház most kocsmaként üzemel, megmaradt Pünkösdhegyen a valahai Erenyő megálló rakodója, két eltömedékelt alagút és a perecesi állomásépület is, utóbbi ma magánlakásként funkcionál.