Ugrás a tartalomra

A lelkisegélynek is fel kell készülnie a kihívásokra

Király Csaba
Utoljára módosítva
2022. augusztus 13. szombat 19:10
A telefonos lelki elsősegélynyújtó szakma a legtöbb hivatáshoz hasonlóan reagál a változó világ okozta kihívásokra. Különösen fontos, hogy felkészültek legyenek az ebben dolgozók, hiszen egy-egy beszélgetéssel életeket menthetnek. Az évente megrendezett országos konferenciájuk során igyekeznek válaszokat adni a dilemmákra, a harmincötödik összejövetelt Miskolc látja vendégül.

A Miskolci Lelkisegély Telefonszolgálat korábbi bemutatásában megírtuk, a szakma több kihívással néz szembe, az országos konferenciák pedig ezekre igyekeznek fókuszálni.

Az idei, Miskolcon megrendezett tanácskozás az „Etikai kérdések, erkölcsi dilemmák” alcímet kapta, és ennek megfelelő kérdések kerültek előtérbe. Mielőtt azonban az egyszerre szakmai, közösségépítő és baráti háromnapos rendezvénybe belevágtak volna az ország különböző részeiből érkező „ügyelők” – akik felveszik a telefont –, megnyitón vettek részt a Miskolci Egyetem díszaulájában.

Várkonyi László. | Fotók: Horváth Csongor

A miskolci és az egri szolgálat közös szervezésében megvalósuló konferencia megnyitóján elsőként előbbi szervezet szolgálatvezetője, Várkonyi László házigazdaként köszöntötte a jelenlévőket.

Elmondta, olyan programot, egy olyan helyszínen akartak rendezni, ami méltó az ügyelők munkájához, hogy ezzel is tiszteletüket fejezzék ki. Továbbá azt kívánta a résztvevőknek, a konferencia három napja alatt érezzék „azt az erőt, szeretetet és támogatottságot, ami mindig velük van”.

Végezetül arra tért ki, hogy a szakmai fejlődés roppant fontos számukra a várható megélhetési válság tükrében.

Veres Pál

A miskolci önkormányzat is támogatta a rendezvényt, Veres Pál polgármester köszöntötte a telefonos elsősegélynyújtókat. Elmondta, a város számára kiemelten fontosak a szociális feladatok. Kifejtette, a fizikai segítségnyújtás mellett a lelki is ugyanolyan fontos, hiszen a kettő együttesen alkotja a kiegyensúlyozott embert.

A városvezető „rendkívül fontosnak és nehéznek” nevezte az ügyelők munkáját, illetve a város nevében köszönetet mondott azért, hogy „van kihez fordulni”.

Nagy-Vargha Zsófia

A konferencia megnyitóján Nagy-Vargha Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium fiatalokért felelős helyettes államtitkára is beszédet mondott. Ebben egyebek mellett felidézte, hogy az első telefonszolgálat több mint 50 évvel ezelőtt jött létre, munkájukra pedig ma nagyobb szükség van, mint valaha. Ezzel arra utalt, hogy „sok a félelem és a szorongás” az emberekben.

Köszönetet mondott az ügyelők, különösen az önkéntesek munkájáért, majd arra hívta fel a figyelmet, hogy a konferencia igazi értéke a párbeszéd.

Végezetül Dudás Erika, a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Országos Szövetségének elnöke zárta a megnyitót. Az előtte felszólalókhoz hasonlóan ő is köszöntötte a vendégeket, illetve örömét fejezte ki, amiért jelen vannak.

Záró szavaival abbéli reményét fejezte ki, hogy a szakma még évtizedekig végezheti ezt a szolgálatot.

Az augusztus 12. és 14. között, a Miskolci Egyetemen megrendezett konferencia során etikai kérdéseket és erkölcsi dilemmákat járnak körül a résztvevők. Azonban a szakmai program mellett maradt idő a vendéglátó Miskolc város megismerésére és a kötetlenebb programokra is.

További hírek

Olvasnivaló