A főtitkár úgy fogalmazott, viszonylag „korlátosak vagyunk molekulában”, tehát nincs annyi üzemanyag, amennyi a korábbi évek szintjének megfelelő ellátást biztosítani tudna – írja a Forbes.
A Mol pénteken jelentette be, hogy 50 literben korlátozza az egyszerre tankolható mennyiséget, majd az OMV is bevezette ugyanezt a korlátozást. A Lukoil 20 literben határozta meg a napi limitet.
Normál piaci körülmények között, a hazai ellátásból körülbelül a 70 százalék a hazai fogyasztó által megtermelt benzin és üzemanyag, 30 százalékot import forrásból hoznak be a nagykereskedők, ez az import pedig lényegében teljesen eltűnt – mondta Grád Ottó.
A Mol jelenleg Magyarországon az egyetlen olyan vállalat, amely üzemanyagot képes előállítani, a finomító maximális kapacitással működik. Most lényegében csak a Mol töltőpontjain lehet a benzinszállító tankereket tölteni, így a korábbi 2-3 alkalom helyett, már csak 1, maximum 2 alkalommal tudnak fordulni egy nap.
Grád Ottó szerint nehéz kérdés, hogy meddig bírja a piac az ársapkákat, július-augusztus a turistaidőszak, ebben a két hónapban a legmagasabb a fogyasztás. A gyenge forint miatt még a világpiaci áras termék is versenyképes, tehát ennek sem lesz korlátozó hatása. A főtitkár mindenkit spórolásra szólított fel.