Ugrás a tartalomra

A puding próbája: az első nap a Vörösmarty úti vasúti híd nélkül

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2020. szeptember 14. hétfő 16:52
Hétfő reggel személyesen néztük meg, mi a helyzet a lezárt híd lábánál, illetve a javasolt kerülőutakon.

Már hétfő reggel érződött az előző nap délután lezárt a Vörösmarty úti vasúti felüljáró hiánya. Több útszakaszon alakultak ki torlódások, hosszabb kocsisorok, sokak félelmével ellentétben azonban nem omlott össze a város közlekedése.

Munkatársaink a déli tehermentesítő érintett szakaszát (Uitz Béla-Vörösmarty utca), a Soltész-Nagy Kálmán utcát, a József Attilát, a Baross Gábort, és a Bajcsy-Zsilinszky Endre utcát is bejárták, hogy megnézzék, mely útvonalat választják a legtöbben a Szirmát és Martinkertvárost a belvárossal összekötő vasúti híd lezárása után. Fotóriporterünk a híd a Tiszai pályaudvar felé eső végén dolgozott. Tapasztalatai szerint, itt egész reggel élénk volt a forgalom, jóval nagyobb, mint a korábbi időszakban, amin nincs mit csodálkozni: a két érintett városrészből valószínűleg sokan próbálták a pályaudvar felé elérni a várost.

Sokszor alakult ki hosszabb kocsisor a Baross Gábor utcán is, ami még mindig logikus, a Tiszai, Kandó Kálmán tér után erre vezet az út a belváros felé. A Barosstól a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) két kerülőutat javasolt: hétfő reggel mi azt tapasztaltuk, hogy a Bajcsyt sokkal többen részesítették előnyben, mint a József Attilát, éppen azért azon az útvonalon fél nyolc és háromnegyed nyolc körül nagyobb dugók is előfordultak. A rendőrség vélhetően sejtette, hogy ez lesz a "kedvenc” útvonal. A Bajcsy és Soltész-Nagy Kálmán utcák kereszteződésében már a reggeli óráktól jelen voltak és irányították a forgalmat. Talán ennek is köszönhető, hogy ha lassan is, de haladt a kocsisor.

Fotó: Mocsári László

Kisebb torlódások

A tapasztalatok szerint egyébként azok közül, akik megtehették, valószínűleg sokan döntöttek úgy, hogy korábban, vagy éppen később indulnak útnak. Erről árulkodott legalábbis az, hogy a déli tehermentesítő Vörösmarty utcai szakaszán a szokásokkal ellentétben fél nyolc előtt nem, csak háromnegyed nyolc után alakult ki nagyobb torlódás. Ebben az időszakban egyébként a Soltész-Nagy Kálmán utcán is nagy volt a kocsisor, a Bajcsy-Zsilinszky irányába.
Úgy tűnik, hogy a terelések első napján a Martinkertvárosban és Szirmán élők közül kevesen döntöttek úgy, hogy a Bogáncs utcán át Hejőcsaba felé kerülnek – munkatársak beszámolója alapján legalábbis erre nem volt nagyobb a forgalom, mint átlagos hétköznapon, amikor iskola is van.

Hegedűs Andrea önkormányzati képviselő, aki amellett, hogy a leginkább érintett térség egyharmadának választott képviselője, szirmai lakos is, azt mondta: az első nap jól vizsgázott a terelőútvonal.

 - A korábbi tájékoztatásokban a beruházó és a kivitelező is azt javasolta, hogy negyed órával érdemes korábban indulni. Hétfő reggel ezt magam is kipróbáltam, és nagyjából tényleg ennyi idő kellett ahhoz, hogy a megszokott időben érjem el az úti célomat. Bízunk benne, hogy ez a továbbiakban is így lesz – tette hozzá. 

Ha szükséges, beavatkoznak

A fentieket tapasztalták a NIF szakemberei is – mondta el szerkesztőségünk megkeresésére a cég szóvivője. Kiss Boglárka úgy fogalmazott: korábban minden lehetséges fórumon igyekeztek felhívni a közlekedők figyelmét erre a jelentős változásra.

- Bár némi fennakadás volt, de talán ennek a tájékoztatókampánynak is köszönhető, hogy hatalmas dugók nem alakultak ki. Ami biztos: a következő két három napban még figyelni fogjuk a fogalmat, megnézzük azt, hogy hogyan alakul az elkövetkezendő a továbbiakban ennek a városrésznek a terhelése, és hogyha szükséges, akkor azoknak a tapasztalatoknak megfelelően be fogunk avatkozni – tette hozzá.

A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. hétfő reggelről kisebb-nagyobb késésekről számolt be.

Késések azért voltak

- A reggel csúcsidőszakban a közúti forgalom jelentős volt. A 3 és 3A-s autóbuszok közlekedésénél 3-7 perces késéssel lehetett számolni az Y-híd építési munkálatai miatt. A rendőrség segítségével a kiemelt forgalmi csomópontokon gördülékenyen zajlott a közlekedés, ilyenek voltak a Vasúti sorompó, a Tiszai körforgalom, a Bajcsy Zsilinszky és Baross Gábor kereszteződés és Bajcsy Zsilinszky Soltész Nagy Kálmán utca kereszteződése – írták.

A reggeli csúcsforgalmi időszakban – tették hozzá – biztonsági okokból a rendőrség által lezárásra került a Tiszai pályaudvar főépületet és a villamos pályaudvart összekötő gyalogátkelőhely.

„Az MVK Zrt. munkatársai folyamatosan figyelemmel kísérik a közlekedést, szükség esetén gyors megoldást keresve a kialakult forgalmi helyzetre” – zárult közleményük.

 

További hírek

Olvasnivaló