Ugrás a tartalomra

Nemzetközi elismerés a Miskolci Egyetem programjának

Létrehozva
A Miskolci Egyetem az észak-magyarországi régió szellemi tudásközpontjaként csak akkor tudja a régiót szolgálni, a régió versenyképességének növeléséhez hozzájárulni, ha magasabb hozzáadott értékű szolgáltatást nyújt a hallgatók számára. A nemzetközi bírálóbizottság szerint a hallgató-központúság mellett a regionális szerepvállalás az, amely miatt a modell érdemessé vált a nemzetközi elismerésre.
Kép

„Minőség-Innováció 2018” címmel hirdetett pályázatot az EOQ Magyar Nemzeti Bizottság, a European Organization for Quality elnevezésű szervezet nemzeti képviselője. Az innovációs teljesítmények értékelésére nyújtott kiváló lehetőséget ez az évente meghirdetett nemzetközi szintű pályázat, amelyet Finnország államelnöke indított útjára 2007-ben, és amelyben 17 ország között Magyarország is részt vesz.

A nemzeti zsűri döntése alapján az oktatási szférában működő szervezetek kategóriájában egyedüliként a Miskolci Egyetem lett Nemzeti Díjnyertes a „Teljes hallgatói életciklust lefedő tanulástámogatási rendszer a régió szolgálatában” elnevezésű pályázattal, és ez a döntés lehetővé tette, hogy a nemzetközi versenyen is induljon.

Finnországon kívül a következő államok vettek részt a nemzetközi megmérettetésen: Baszkföld, Botswana, Cseh Köztársaság, Dél-Afrika, Észtország, Izrael, Kazahsztán, Kína, Lettország, Litvánia, Magyarország, Oroszország, Ruanda, Spanyolország, Svédország, Szváziföld és Zimbabwe. A pályázatra 2018-ban összesen 464 innovációt neveztek be és közülük a 24 legjobbat részesítették elismerésben a Díjátadó Ünnepségen 2019. február 27-én Pekingben, Kínában.

A díjazottakat olyan bírálati szempontok alapján választották ki, mint az innováció újszerűsége, vevői orientációja, minősége, továbbá a benyújtó szervezet innovációs képessége. A 464 benyújtott innováció közül 55 került a döntőbe, és 24 díjat osztottak ki. A finalista pályázatok közé 6 magyarországi pályázat került, köztük a Miskolci Egyetem minőségfejlesztést megvalósító oktatási programja.

Kép

A teljes hallgatói életciklust átfogó, az intézménybe való belépéstől az abból való kilépésig vizsgáló oktatási modell középpontjában a hallgató áll. A modell vizsgálja a hallgatók motivációját (bejövő, közbülső, kimenő) és elégedettségét kari és intézményi szinten. Az egyetem folyamatosan gyűjti, elemzi és használja a hallgatók visszajelzéseit, és ezek alapján akár a képzési programokat is átalakítja, például új specializáció bevezetésével, vagy egy tantárgy kettőről három félévre történő felbontásával.

A Miskolci Egyetem fontosnak tartja a hallgatói lemorzsolódás mérséklését is, ennek érdekében rendszeresek a hallgatói kompetenciamérések, és emellett folyamatosan nyomon követik, hogy a hallgatók az ajánlott tanterv szerint haladnak-e. A felzárkózás elősegítése érdekében többek között szabadon választható tantárgyakat indítanak, amelyekkel segítik a felkészülést a kritikus tantárgyakra, illetve akár oktatóváltásra és oktatási módszertan változtatására is lehetőséget biztosítanak.

A hátrányos helyzetű hallgatók a Görögkatolikus Roma Szakkollégium segítségével részt vehetnek szakkollégiumi programban, amelynek szerves része a hátrányos helyzetű hallgatók mentorálása és korrepetálása. A rendszeres kompetenciamérés azonban nem csak a lemorzsolódás csökkentését és a felzárkóztatást szolgálja, de a hallgatók tehetséggondozását és szakmai fejlődésének elősegítését is.

A tehetséggondozás terén fontos a Tudományos Diákköri tevékenység, az öntevékeny csoportok támogatása, a hallgatók intézeti kutatásokba való bevonása. Az elmúlt években ilyen sikeres kiemelt hallgatói projekt volt többek között a Formula Racing versenyautó építése, a környezetkímélő pneumobil jármű készítése, vagy a kínai szuperszámítógépes verseny, amin Európából egyedüliként a Miskolci Egyetem hallgatói csapata vett részt.

Az új oktatási modell fontos eleme a duális partnerekkel való szoros együttműködés. A gazdasági, társadalmi élet szereplőivel való párbeszéd olyan képzési programok kialakítását teszi lehetővé, amelyekben a külső partnerek meghatározzák az intézmény által fejlesztendő speciális munkaerő-piaci kompetenciákat, közös intézményi és vállalati tanterveket és tananyagfejlesztéseket.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
Tóth György fotókiállítása az Adyban
Tóth György kiállítás nyílt az Ady Endre Művelődési Házban
MiskolcKultúra
Lillafüred szépségét és természeti változásait mutatja be Tóth György első fotókiállítása.
Horváth Csenger távozik posztjáról.
Távozik Horváth Csenger a DVTK-tól
MiskolcSport
A klub közleményben jelentette be péntek délután, hogy a mai napon közös megegyezéssel távozik Horváth Csenger, a DVTK sportigazgatója.
Elárvult az egyik kengurukölyök az állatkertben
MiskolcSzabadidőKörnyezet
A Miskolci Állatkert gondozója próbálja pótolni az anyai meleget az árva kengurubébi számára.
Képgaléria
Családi napra invitálták a hozzátartozókat az Őszi Napsugár Otthonba
MiskolcSzabadidő
Élményben és érdekes információkban is gazdag volt a szeretetteljes légkörben eltöltött esemény.