Ugrás a tartalomra

„Jó helyen állunk” – a hazai villamosközlekedésről tartottak konferenciát

Létrehozva
A hazai villamosközlekedés szakemberei érkeztek szerdán Miskolcra. A Lillafüreden megtartott szakmai konferencián természetesen a miskolci villamosfejlesztés, de a budapesti metró-, és a debreceni pályafelújítás is téma volt. És szakmai díjakat is átadtak.

Budapest után Miskolcon épült meg az országban elsőként normál nyomtávú közúti villamos vasút. A forgalmat 1897. július 10-én 9 darab motor és 4 darab pótkocsival indították. A 30 férőhelyes, 7190 mm-es járművek a Ganz és Tsa. Vasöntöde és Gépgyár Részvénytársaságnál készültek. Idén lesz tehát 122 éves a miskolci villamosközlekedés – az első jármű elindulása óta nagy utat tett meg az MVK: beszereztek 31 új Skoda szerelvényt, 10 kilométeren felújították a pályát, és több mint másfél kilométeren új szakasz is épült.

Kép
Fotó: Juhász Ákos

Idén lesz 40 éve annak, hogy Prebendárcsik Gyula az akkor még Miskolci Közlekedési Vállalathoz, az MVK Zrt. jogelődjéhez került. Azóta is itt dolgozik: villamos üzemmérnökként kezdte, jelenleg pályavasút-üzemvezető. Kiemelkedő szakmai munkájáért kiérdemelte a dr. Fazekas Ferenc-díjat, amit a szakmai konferencián vehetett át. De többször kapott már emléklap-elismerést, illetve átvehette a cég legmagasabb kitüntetését, a Meszléri Zoltán-díj is.

– Nagyon szeretem a szakmámat, jó a közlekedés ügyét képviselni. Mindig is műszaki embernek tartottam magam, és megadatott, hogy ennyi időn át ebben a munkakörben dolgozhattam. Koromból eredően már nem sok tervem van, de szeretnék még azért néhány feladatot megoldani a cégnél, vannak ötleteim – tette hozzá a kitüntetett.

Kép

A szakmai napot minden évben más, villamosvasúti közlekedéssel rendelkező város rendezheti meg. A nemrégiben kinevezett MVK vezérigazgató is fontos szakmai fórumnak nevezte a mostanit, hiszen szakemberek – tervezők, közlekedési dolgozók – tudják megosztani egymással jó tapasztalataikat. Demeter Péter kiemelte: a miskolci villamosfejlesztés országos szinten is kiemelkedő.

Kép

– Persze minden város megteszi a fejlődéshez szükséges lépéseket, de mi ebben a tekintetben is elől vagyunk: szépek, kényelmesek a villamosaink, a szolgáltatások terén is magas színvonalat képviselünk és környezettudatosak vagyunk. Jó helyen állunk tehát országos tekintetben is – húzta alá a vezérigazgató, aki ebben a pozícióban most szakmai körben is bemutatkozhatott. – Remélem, hogy mind itt, a konferencián, mind a következő időszakban jól tudom majd képviselni mind a szakmát, mind a városi közösségi közlekedés érdekeit.

A fórumon szó volt a miskolci villamospálya karbantartásáról is, ami – mint elhangzott – nemcsak biztonsági, hanem gazdasági érdek is. A szakmai napon egyébként körülbelül kétszáz miskolci, budapesti, debreceni és dunántúli szakember vett részt.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző nap
Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
Miskolc
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.
A homlokzat mesél Miskolc elfeledett szállodájáról
Miskolc
Három Rózsa Szálló, Grand Hotel – mindkét néven ismert a ma bérházként működő Miskolc, Széchenyi utca 33. szám alatti épület. Ennek történetét járja körbe ezen a héten Nagy Attila helytörténész, a Mit Miskolc Adhatott Blog szerkesztője.
Nem véletlen, hogy Miskolcot választották
Miskolc
A Miskolci Egyetem hét és fél évtizedes nehézipari múltja nagyban közrejátszott abban, hogy mellettünk döntött a Halms.
Újabb fogadóórát tart Tóth-Szántai József
Miskolc
A június 24-i fogadóórára tíz sorszámot osztanak ki június 16-án.