Ugrás a tartalomra

Akkor és most...: A Pereces bányatelepi állomás

Létrehozva
A Diósgyőri Vasgyárhoz kapcsolódó perecesi bányavasutak kiépítése 1868-ban kezdődött, mikor létrehozták az ottani bányászkolóniát.
Kép
Sáfrány Gy. József képeslapja

Eredetileg két vasútvonal létesült: a Diósgyőri Vasgyártól kiindulva az egyik Pereces, a másik Lyukóbánya felé tartott, és 1870-től már üzemeltek is. A bányászat fellendülésével továbbvezették a vasutat, ekkor készült az úgynevezett Graenzenstein-alagút, melynek megnyitásával egy időben Perecesen ötvágányos állomás jött létre (felvételeinken), Barossaknán pedig hatvágányos rendező pályaudvar.

Kép
Fotó: Horváth Csongor

1952-től a Vasgyár helyett a MÁV üzemeltette a vasútvonalat. Miután a Vasgyár széntüzelésről átállt földgázra, a bányászat fokozatosan leállt, és 1971-ben a vasútvonal is megszűnt, a pályát a következő évben felszedték. Ennek ellenére a vasút nyomvonala ma is kivehető: az egykori bulgárföldi őrház most kocsmaként üzemel, megmaradt Pünkösdhegyen a valahai Erenyő megálló rakodója, két eltömedékelt alagút és a perecesi állomásépület is, utóbbi ma magánlakásként funkcionál.

Címkék

Ez is érdekelhet

Újabb fogadóórát tart Tóth-Szántai József
Miskolc
A június 24-i fogadóórára tíz sorszámot osztanak ki június 16-án.
Gasztroplacc, Csengey Kert
Visszatért a GasztroPlacc, és nem is akárhogy
MiskolcSzabadidő
Pénteken újra GasztroPlaccot tartottak a Csengey-kertben, ahol az ételek mellett a zenéé volt a főszerep.
Hétvégén is kátyúznak, figyeljünk a város útjain!
Miskolc
Itt-ott félsávos lezárásokkal és terelésekkel kell megbirkózniuk a Miskolcon közlekedőknek szombat reggel.
Klasszikus nyári szombatnak nézünk elébe
Miskolc
Jóval 30 fok felett tetőzhetünk.