Ugrás a tartalomra

Húsztonnás súlykorlátozást vezetnek be a Gömöri felüljárón

Létrehozva
Az intézkedés szerdától lép életbe, és egészen a híd tervezett felújításáig érvényben marad.
Kép
Szerdától csak a húsz tonnánál könnyebb tehergépkocsik használhatják a Gömöri felüljárót. | Fotók: Mocsári László

Nem használhatják a Gömöri felüljárót a húsz tonnánál nagyobb, célforgalmat bonyolító tehergépjárművek szerdától – közölte szerkesztőségünkkel a Magyar Közút Nonprofit Zrt., hozzátéve: a személy-, kistehergépjármű és autóbuszforgalom továbbra is zavartalanul használhatja majd a hidat.

Az érintett járművek a felüljáró felújításáig mindkét forgalmi irányból a Búza tér – 26-os főút – 306-os főút – Várközi Lajos utca – Sajószigeti útvonalon közlekedhetnek – írják.

Ahogyan a Magyar Közút fogalmaz, a súlykorlátozásra a híd tervezett felújításáig a híd vízzáróságának romlása és a vasbeton szerkezet meggyengülése miatt van szükség.

„A tehergépjárművel közlekedőket útirányjelző táblák figyelmeztetik majd az ideiglenes terelőútra” - írják.

Rendszeres felújítást igényel

A Gömöri felüljáró a maga közel 222 méteres hosszúságával szerepel hazánk leghosszabb hídjai között (igaz, koránt sem a lista elején), a 92-es, Miskolc–Bánréve–Ózd vasútvonalat hidalja át, és 1977-ben adták át. A hidat az elmúlt évtizedekben kétszer, 1994-ben és 2003-ban újították fel – ez utóbbi információt már a közút osztotta meg a minap.hu-val.

Kép
Megrágta az idő vasfoga. Fotó: Mocsári László

Mint írják, a Gömöri felüljáró jövőbeli felújítása a dilatációs szerkezet cseréjét és az alátámasztó pillér megerősítését takarhatja majd.

„Jelen állapot szerint a hatodik pillér feletti dilatációs szerkezet elhasználódott, így a vízzárósága már nem megfelelő, a híd teherviselő képessége csökkent. A következő felújításig a közlekedésbiztonság fenntartása érdekében a Magyar Közút szakemberei folyamatosan figyelemmel kísérik a híd állapotát. A jelenlegi helyzetet szakértővel vizsgáltattuk meg, a vizsgálat eredményeként vezetjük be a 20 tonnás súlykorlátozást" – írják. 

Ünnep volt az átadása

Bár nem szorosan a Gömöri felüljáróhoz kapcsolódik, a téma kapcsán érdemes megemlíteni a Gömöri sorompót. A villamosvasút 1897-es üzembe helyezésétől a MÁV Gömöri pályaudvari sorompója szintben keresztezte a villamospályát. A vasúti átjáró kezdetektől feltartotta a fővonal üzemét, mert a sorompózárások miatt gyakran negyedórára, húsz percre leállt a forgalom, az állásidő naponta akár a kilencven percet is meghaladta. 

1912. december 1-jén aztán bekövetkezett az a baleset, amitől a szakemberek már 1897-ben is tartottak a Gömöri pályaudvaron lévő átjárónál: egy mozdony és egy villamos összeütközött, a villamosvezető súlyosan megsérült. A baleset ellenére is még egészen 1952-ig, azaz még negyven évet kellett várni arra, hogy a Bajcsy-Zsilinszky úti közúti aluljáró megépítésével végre megszabaduljon a villamos a MÁV gömöri sorompójától. A villamosvasút dolgozói jelképesen el is temették a sokat szidott sorompót.

Kép

A 3-as főút forgalma azonban még egészen 1977-ig, a Gömöri-felüljáró átadásáig keresztezte a Bánrévei (92) vasútvonalat.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
Tóth György fotókiállítása az Adyban
Tóth György kiállítás nyílt az Ady Endre Művelődési Házban
MiskolcKultúra
Lillafüred szépségét és természeti változásait mutatja be Tóth György első fotókiállítása.
Horváth Csenger távozik posztjáról.
Távozik Horváth Csenger a DVTK-tól
MiskolcSport
A klub közleményben jelentette be péntek délután, hogy a mai napon közös megegyezéssel távozik Horváth Csenger, a DVTK sportigazgatója.
Elárvult az egyik kengurukölyök az állatkertben
MiskolcSzabadidőKörnyezet
A Miskolci Állatkert gondozója próbálja pótolni az anyai meleget az árva kengurubébi számára.
Képgaléria
Családi napra invitálták a hozzátartozókat az Őszi Napsugár Otthonba
MiskolcSzabadidő
Élményben és érdekes információkban is gazdag volt a szeretetteljes légkörben eltöltött esemény.