Az egykori Diósgyőri Várfürdő és a Népkert lehetőségei után az eddigi legnagyobb volumenű témáról tudhatnak meg többet a miskolciak: a város mindennemű közlekedéséről. A parkolás, a kerékpározás, vagy az alternatív és a tömegközlekedési módok mindennapos kérdései számos állampolgárt érintenek, azonban egy olyan összefüggő, számos tényező által befolyásolt rendszerről van szó, amelyet nehéz átlátni. Ugyanakkor a téma nagyon fontos, és olyan problémákat vet fel, amelyekkel több magyarországi település kényszerül szembenézni.
Mint a városháza a közleményben fogalmaz, "az alábbi linken elérhető regisztráció – megnyílása a következő állomása a 3. Városi Esthez vezető folyamatnak. Először a miskolciak közlekedéssel kapcsolatos véleményét felmérő kérdőív jelent meg, ami még mindig bárki számára kitölthető ide kattintva. Majd a https://tervezzukmiskolcot.hu/ honlapra, a Miskolci Részvételi Program hivatalos felületére kezdtek el a közlekedés témáját érintő, főként gondolatébresztő anyagok kikerülni. Mindezek a közel 1 hónapon át tartó felvezető folyamat történései, amelyek április 22-én, a Városi Esten csúcsosodnak ki. Az állampolgárok addigra kellően elmélyülhetnek a közlekedés témájában, akik pedig regisztrálnak a fő eseményre, még több információt ismerhetnek meg a miskolci közlekedésről."
A résztvevők felvezetésként gondolatébresztőt kapnak a megyeszékhely közlekedési problématérképéről, a városi közlekedés elveiről és trendjeiről, valamint a témában aktuális városfejlesztési tervekről. Ezt követően – a korábbi Városi Estekhez hasonlóan – tematikus asztaloknál, szakértőkkel beszélgetve boncolhatják tovább a kérdést a regisztrálók: élhető város és fenntartható közlekedés, a városi közlekedés rendszere, a fenntartható közlekedési módok, illetve a parkolás definiálják a négy asztalt.
A Miskolci Részvételi Program már kipróbált módszere ugyanazon az úton halad, amelyen a korábbi példák: az állampolgárok aktivizálása és bevonása az informálásukon keresztül. A Városi Est ugyanis a -1. fázisban szólítja meg az embereket, ahol a cél, hogy minél több releváns információt megismerjenek az érdeklődők, később pedig ezek tudatában, felelősségteljesen alkothassanak véleményt.