Ugrás a tartalomra

Önvezető, szinte nem is fogyaszt áramot, csepp alakú - világrekorder versenyautó érkezett Miskolcra

Létrehozva
A hatótávban a saját tavalyi világcsúcsát döntötte meg a magyar csapat, akiknek az alig 95 kilogrammos, rendkívül alacsony légellenállású járműve az önvezetés terén sem talált legyőzőre egy nemzetközi versenyen.
Kép
Fotók: Mocsári László

A győri székhelyű Széchenyi István Egyetemen működő SZEnergy Team hallgatói versenycsapat elektromos járművek épít és fejleszt. Miután tavaly megnyerték, idén újra indultak a világ legnagyobb energiahatékonysági versenyén, a Shell Ecomarathonon, ahol az európai és afrikai régiós ellenfelekkel szemben újfent győzedelmeskedtek. Neves és jóval nagyobb büdzsével rendelkező egyetemek sem találtak rajtuk fogást önvezetésben és hatékonyságban.

Ráadásul a magyarok saját tavalyi világcsúcsukat döntötték meg azzal, hogy egy kilowattóra feltöltéssel 291 kilométert tettek meg. Csak, hogy mit is jelent ez pontosan: lényegében kétórányi vasalóhasználatnak felel meg ez a fogyasztás.

Kép

Krecz Dávid csapatvezető a miskolci bemutató során elmondta, az önvezető kategóriában három feladatot kellett teljesíteni: először egy 1,2 kilométer hosszú versenypályaszakaszon ment végig a versenyautójuk, majd akadályok között kellett navigálnia, végül pedig leparkolni két autó mellé az egyetlen szabad helyre. Mindezt önvezető módban, emberi beavatkozás nélkül. Ráadásul a feladatokat egymás után, folyamatosan kellett végrehajtani, úgy, hogy az autó megállt a stopvonalon, és már indult is tovább.

- Hogy hogyan tovább ilyen siker után? Készülünk a jövő évi versenyre, tovább és tovább fejlesztjük ezt a 2019-es gépet, de szeretnénk egy másikat is építeni - árulta el.

Kép

A csapat elektromos meghajtású világrekorder versenyautóját Miskolcon a támogató Zenit-Auto Rent autókölcsönzőben tekinthették meg az érdeklődők pénteken. Soós Tibor alapító-ügyvezető elmondta, mindig is fontos küldetésnek tartották a legújabb technikai vívmányok és a környezettudatosság kiemelt kezelését, így szinte természetes volt, hogy egy ilyen projektet támogatnak, és segítik a fiatal, tehetséges mérnökök munkáját.

Rámutatott arra is, hogy a kölcsönözhető flottában is jelentős számban találhatók tisztán elektromos személy- és teherautók, ezek töltését pedig a cég napelemparkjából végzik. A Futó utcai székházuk szintén jelentősen alacsonyabb fenntartási költségekkel üzemel, mint egy hasonló méretű, normál épület.

Kép

A bemutatóra meghívást kapott Miskolc polgármestere is. Veres Pál köszöntőjében kiemelte, a városvezetés elkötelezett a klímasemlegesség, a körkörös gazdaság és az energiatakarékos megoldások keresésében.

- Lenyűgöző az a műszaki tartalom és tudás, ami e mögött a jármű mögött van - vélekedett.

Emlékeztetett egyúttal a közösségi közlekedés fejlesztéseire, a légszennyezés visszaszorítására hozott döntésekre - ezek között a legutóbbi, hogy Miskolcon is bérelhetünk majd elektromos rollereket.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző nap
Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
Miskolc
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.
A homlokzat mesél Miskolc elfeledett szállodájáról
Miskolc
Három Rózsa Szálló, Grand Hotel – mindkét néven ismert a ma bérházként működő Miskolc, Széchenyi utca 33. szám alatti épület. Ennek történetét járja körbe ezen a héten Nagy Attila helytörténész, a Mit Miskolc Adhatott Blog szerkesztője.
Nem véletlen, hogy Miskolcot választották
Miskolc
A Miskolci Egyetem hét és fél évtizedes nehézipari múltja nagyban közrejátszott abban, hogy mellettünk döntött a Halms.
Újabb fogadóórát tart Tóth-Szántai József
Miskolc
A június 24-i fogadóórára tíz sorszámot osztanak ki június 16-án.