Az MVM megkeresésükre azt válaszolta, hogy álláspontjuk szerint a számlázási rendszer nem hibás, az a jogszabályi követelményeknek teljes mértékben megfelel, az olvasóink által jelzett jelenség sem hibára vezethető vissza. Tavaly a rezsivédelem fenntartását szolgáló jogszabályi változásokat követően haladéktalanul megkezdték, és a speciális helyzetű csoportok további kedvezményeinek bevezetésére tekintettel 2022 decemberéig bezárólag több lépcsőben elvégezték az IT-rendszerek fejlesztését.
Továbbá közölték: a számlázási rendszer és a kapcsolódó alrendszerek informatikai fejlesztései egyaránt a belső változáskezelési, minőségbiztosítási és IT-biztonsági szabályzóknak, az SAP fejlesztési sztenderdeknek megfelelően történtek, azokat a bevált gyakorlatnak megfelelően belső és külső szakértők, tanácsadók, fejlesztők bevonásával végezték el az áram- és földgázrendszerekben. Az MVM szerint a földgázszolgáltatásban tapasztalt éves leolvasást követő tavaszi, nyári magas részszámlákat nem hiba okozta, az nincs összefüggésben a számlázási rendszerrel.
A cég elismerte: a 2023. július 31-i kedvezményes év fordulója előtti – jellemzően – négy hónapban történő éves leolvasás esetén az elszámolószámlát követően a 2022. augusztus 1. és 2023. július 31. közötti éves kedvezménykeretet megközelítő vagy túllépő ügyfél azt tapasztalhatta, hogy a részszámlák fizetendő értéke megnövekedett (tartalmazhattak magasabb arányban lakossági piaci árat, de akár csak azt is).
A Telexnek azt írták, az érintett 90 ezer ügyfél bármelyikének kérésére külön elbírálás nélkül biztosítják a 12 havi részletfizetés lehetőségét. Emellett többféle megoldást is kínálnak, amelyek összességében akár kedvezőbb alternatívát jelenthetnek (pl. részmennyiség módosítása, diktálásra átállás stb.). A szolgáltató szerint tehát érdemes az ügyfélszolgálatot megkeresni, mert az ügyintézőkkel az adott ügyfélnek leginkább megfelelő, számára legelőnyösebb számlázási és fizetési módot segítenek kiválasztani.
A portál megkereste a számlázási gyakorlattal kapcsolatban az Energiaügyi Minisztériumot, sőt a Kormányzati Tájékoztatási Központot is, hogy nem tartják-e igazságtalannak, hogy ugyanakkora gázfogyasztás mellett egy olyan fogyasztónak, akinek májusban érkezik a gázóra-leolvasó, sokkal többet kell fizetnie július-augusztusban, mint egy olyannak, akinek például decemberben.
Valamint érdeklődtek, hogy hogyan és mikorra várható 90 ezer fogyasztót önhibáján kívül hátrányos helyzetbe hozó hiba javítása, valamint, mikor egységesítik és kommunikálják a számlázási probléma megoldását.
A portál tájékoztatása szerint választ még nem kaptak, és mint írják egyelőre az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalától sem érkezett válasz, ahol az után érdeklődtünk, hogy kaptak-e a gázszámlás problémával kapcsolatban panaszokat, és tervezik-e valamilyen formában az ügy kivizsgálását. A teljes cikk itt olvasható.