Ugrás a tartalomra

Körjáratok – Miskolcon újdonság, de számos előnyük van

Létrehozva
Az Újgyőri főtérről induló 29-es járatok útvonala meghosszabbodik, az Avas kilátótól a Hideg soron és a Győri kapun keresztül jutnak el az Újgyőri főtérig. A 39-es autóbuszok ugyanezen az útvonalon fognak járni, csak éppen az ellenkező irányba.
Kép
Az új buszok útvonala. Fotó: MVK Zrt.

Október 14-én, szombattól 29-es és 39-es jelzéssel új körjáratok indulnak Miskolcon, amelyek révén bővülnek átszállásmentes utazási lehetőségek. Az új körjáratok az Újgyőri főtér és az Avas között egyik irányban a Vargahegyen át, visszafelé pedig Hideg soron át fognak közlekedni - írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a miskolci polgármesteri hivatal sajtóosztálya. 

Az új körjáratok az Újgyőri főtérről induló 29-es járatok útvonalának meghosszabbításával jönnek létre, melyek az Avas kilátótól a Hideg soron és a Győri kapun keresztül jutnak el az Újgyőri főtérig. A körútvonalon fordított irányban (Újgyőri főtér – Győri kapu – Hideg sor – Avas – Vargahegy – Újgyőri főtér) is közlekednek járatok, amelyek 39-es jelzést kapnak a könnyebb tájékozódás érdekében. 

A Hideg sor, valamint a Vargahegy és az Avas térségéből is bővülnek az eljutási lehetőségek a 29-es és 39-es körjáratok bevezetésével. A területről új átszállásmentes kapcsolat létesül a Győri kapu térségébe és a belváros nyugati részére, így a Nagyváthy utca környékén található iskolákhoz, valamint a Győri kapuból közvetlenül elérhetővé válnak az avasi iskolák is.

Szombattól a 29-es járatok mellett a 39-es járatokkal is el lehet jutni az Újgyőri főtérre. A Vargahegy térségéből a 39-es járatok menetideje ugyan kicsit hosszabb lesz a mai eljutási lehetőségnél, cserébe új célpontok is átszállás nélkül elérhetővé válnak. A Szent Anna téren a villamosra történő átszállással a Centrum is hamarabb megközelíthető lesz. 

A sűrűbben közlekedő avasi és egyetemvárosi autóbuszjáratoknak köszönhetően a Szentgyörgy útnál történő átszállással pedig a város Észak–Déli tengelye mentén lévő városrészekbe is gyorsabban lehet majd eljutni. Ezen felül, mivel a 29-es járatok nem fognak betérni a Diósgyőri kórházhoz, így a Vasgyár felé utazva is csökken az Újgyőri főtérre való eljutási idő – írják. 

A Vargahegy és az Újgyőri főtér között így összességében több járat fog közlekedni, mint ma: munkanapokon az eddigi 42 helyett 60, hétvégi napokon pedig az eddigi 30 helyett 36 járatindulás lesz. Ezáltal a 29-es és a 39-es járatokat összesítve, a csúcsidőszakokban óránként négyszer, a völgyidőszakokban és hétvégi napokon óránként kétszer közlekedik majd busz az Újgyőri főtér – Vargahegy – Avas – Hideg sor – Győri kapu – Újgyőri főtér útvonalon.

Ahhoz, hogy a sűrűbb közlekedés előnyei maximálisan kihasználhatók legyenek, az Avason és a Vargahegy térségében is érdemes lesz mindkét irányú megálló menetrendjét figyelni, mert előfordulhat, hogy ellenkező irányban hamarabb fog olyan járat érkezni, amellyel a belvárosi, győri kapui vagy Újgyőri főtéren túl utazási célpontok gyorsabban elérhetők.

Ez is érdekelhet

A pünkösd a keresztény szeretetközösség örömünnepe
MiskolcEgészségEgyház
Pünkösdkor, a Szentlélek kiáradásának ünnepén Krisztus mindenkit hazahív az anyaszentegyház közösségébe.
Komoly büntetés jár a telefonozásért biciklizés közben
Miskolc
A KRESZ-szabályok ugyanúgy vonatkoznak a biciklisekre is, sokan azonban nem tartják be ezeket.
Barlangfürdő: rövidesen nyitnak a külső medencék
Miskolc
A közeljövőben szerződést köthetnek a közbeszerzésen nyertes kivitelezővel, így elindulhat a belső terek újjáépítése is, ez a munka jövő tavaszra lehet készen.
Történelmi érdekességek Miskolcról
Miskolc
Folytatódik Reiman Zoltánnak, a Szemelvények Miskolc város történetéből Blog szerkesztőjének sorozata, ezúttal három történelmi érdekességgel.