Ugrás a tartalomra

Nem véletlen, hogy Miskolcot választották

Létrehozva
A Miskolci Egyetem hét és fél évtizedes nehézipari múltja nagyban közrejátszott abban, hogy mellettünk döntött a Halms.
Kép
erdelyi_janos_halms_250606_mitv.jpg
Erdélyi János. Fotó: Miskolc Televízió

A Miskolc Televízió Kilátó című műsorának vendége volt pénteken Miskolci Egyetem Fémelőállítási és Öntészeti Intézetének intézetigazgatója. A vele készült beszélgetésből kiderült, mégis mi vonzotta városunkba a járműipari alkatrészeket gyártó kínai céget. Erdélyi János elárulta: csaknem kétéves előkészület előzte meg a hétfői bejelentést.

Megtudtuk: a campus mellett a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) és a Miskolc Holding bevonásával tartott egyeztetések során a befektető meggyőződhetett arról, hogy az általa támasztott kívánalmaknak a Miskolcon fellelhető szakmai háttér maximálisan eleget tesz.

Az egyetemi docens elmondta: a vállalat elsősorban a tudományos kompetenciákat és a felsőfokú szakemberképzést kereste, vagyis egy olyan bázist, amely az élen jár a leginnovatívabb kohászati technológiák kutatásában és alkalmazásában. Az itteni szakembergárda pedig erre tökéletesen alkalmasnak találtatott – húzta alá.

Mint arra az intézetigazgató rámutatott, az egyetemen már az 1950-es évektől rendkívül komoly szakképzés folyt, ami mindmáig kihat az Anyag- és Vegyészmérnöki Kar renoméjára, és Miskolcot jelenleg is hazánk kiemelkedő pontjává teszi a kutatásfejlesztés ezen szegmensében.

Ahogy az az adásból kiderült, az előreláthatólag 2027-ig felépülő gyártóegységben olyan úgynevezett nyomásos alumíniumöntöde fog létesülni, amely jelenleg a legmodernebb kohászati technológiának számít a világon – tehát a Magyarországon fellelhető mintegy hetven öntöde között is a leginkább korszerűbbnek számít majd.

Erdélyi János kifejtette: a járműiparban egyre inkább fókuszba került a súlycsökkentés, vagyis a korábban acélöntvényekből készült alkatrészeket próbálják alumíniummal kiváltani. Komplett ajtók, karosszériaelemek, csomagtartók, futóműelemek, forgattyús házak, motortartó és váltótartó bakok öntvényei, felfüggesztések, toronycsapágy-házak készülnek majd el az üzembiztos a technológiával.

A docens végezetül hangsúlyozta, az itt készülő alkatrészek jókora része újrahasznosított alumíniumból nyert ötvözettömbökből készül majd. Sőt, kiemelte, hogy az effajta üzemek meglepően tiszták, és szinte nulla a környezetre káros kibocsátásuk, miután nem alkalmaznak formázóanyagokat és ahhoz kapcsolódó kötőanyagokat. A teljes beszélgetést jövő hét szerdán láthatják a Miskolc Televízió képernyőjén 18.25-től.

Ez is érdekelhet

Képgaléria
V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző nap
Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
Miskolc
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.
A homlokzat mesél Miskolc elfeledett szállodájáról
Miskolc
Három Rózsa Szálló, Grand Hotel – mindkét néven ismert a ma bérházként működő Miskolc, Széchenyi utca 33. szám alatti épület. Ennek történetét járja körbe ezen a héten Nagy Attila helytörténész, a Mit Miskolc Adhatott Blog szerkesztője.
Újabb fogadóórát tart Tóth-Szántai József
Miskolc
A június 24-i fogadóórára tíz sorszámot osztanak ki június 16-án.
Gasztroplacc, Csengey Kert
Visszatért a GasztroPlacc, és nem is akárhogy
MiskolcSzabadidő
Pénteken újra GasztroPlaccot tartottak a Csengey-kertben, ahol az ételek mellett a zenéé volt a főszerep.