A verseny során egyetemista csapatok készítenek szakmai tanulmányokat az ország városai számára – kezdte az összefoglalást Piskóti István, a Miskolci Egyetem intézetigazgatója, a Városmarketing Verseny egyik főszervezője.
A szervezők három témalehetőséget kínáltak fel az induló hallgatók számára. Pályaműveikben gondolkodhattak arról, miként növelhető a választott település – turisztikai, befektetői, lokális – vonzereje, vagy hogyan érdemes a településhatárokon belül kommunikálni, végezetül pedig a kisvárosok számára lehetett arculatalakítási tanácsokat összeállítani.
Miután meghatározták az alaptémákat, a szervezők városokat kerestek fel magával a lehetőséggel: egyetemi diákok készítenének számukra kvázi javaslatcsomagot az említett irányvonalak mentén. Hiszen az ad tétet az egésznek, ha a pályamunkákat esetleg felhasználják a települések. Végül 31 város – kicsik és nagyok – mondta azt, hogy szívesen fogadják a tanulmányokat.
Az egyetemeket ezt követően szólították meg, hogy szervezzenek csapatokat és mely települések közül választhatnak az indulók – ismertette Piskóti István. A felsőoktatási intézmények közül 12-en csatlakoztak, közel 60 csapattal.
A diákoknak két hónap állt rendelkezésére összeállítani a pályázatukat, hogy aztán szerdán négy városban regionális elődöntőn mérettessék meg magukat a továbbjutottak. Minden helyszínről az első három helyezett vehet részt a február 25-én, a miskolci városházán megtartandó döntőn.
A tét nem kicsi, hiszen amellett, hogy az első helyezett 600.000 forint díjazásban részesül, a jó eredmény a szakmai előmenetelre is pozitív hatással lehet. „Mindenki profitál ebből. Több diák állást talált már, a városok kapnak friss ötleteket és születtek olyan tervek is, amelyeket a települések végül megvalósítottak” – összegzett Piskóti István hozzátéve, hogy a fiataloknak is jót tesz a kihívás, a versengés.
Szerdán – a miskolci etapon – 15 csapat mutatta be pályaművét a szakmai zsűrinek. Köztük a Miskolci Egyetemen tanuló Horváth Kata, Madarász Laura és Bencsik Tamás alkotta team, akik Miskolc városát választották tanulmányuk alanyának.
A kereskedelem és marketing alapszakon tanuló Kata elmondta, azért döntöttek így, mert „tősgyökeres miskolciként szívünkön viseljük a város sorsát, és úgy gondoljuk: ha már olyan szakmát tanulunk, ami segítségével potenciálisan hasznosítható javaslatokat alkothatunk Miskolc számára, akkor szeretnénk élni ezzel a lehetőséggel” – fogalmazott.
Témának a belső marketing és kommunikációt választották. „A kultúra alapú fejlesztésre koncentrálnánk. Elsődleges célunk a város közösségének építése, illetve szeretnénk pozitív irányba változtatni a település imázsát is” – tudtuk meg Horváth Katától.
A felkészülés végül kifizetődött, ugyanis csapatuk – a Hall Miskolc – továbbjutott a február 25-i döntőbe. Akárcsak az RTSZ, akik Szikszó városának készítettek városfejlesztési-vonzerőépítési tanácsokat, illetve a KreaTEAM, akik Nyírbátor esetében tették ugyanezt. Mindhárom csapatot a Miskolci Egyetem delegálta a versenybe.