Molnár Péter, az MSZC főigazgatója többek közt arról beszélt, a kormány szerette volna a szakképzést vonzóbbá tenni ösztöndíjjal és egyéb fejlesztésekkel.
- Ezeknek, valamint a tudatos pályaorientációnak köszönhető, hogy a szakképzésbe több fiatal jelentkezik. A Miskolci Szakképzési Centrum is jelentősen növelni tudta azoknak a fiataloknak a létszámát, akik minket választottak a nyolcadik osztályt követően.
A főigazgató ezután méltatta a Magyar Államvasutak Zrt.-t.
- A 19. század óta az egyik legnagyobb, legtöbb embert foglalkoztató cégcsoport Magyarországon a MÁV: állam az államban. Tudjuk azt is, hogy egyre inkább jelentkezik ennél a vállalatcsoportnál is a munkaerőigény. A megállapodás keretében ezen a területen dolgozunk együtt - mondta.
Kiss Gábor a Miskolci Szakképzési Centrum kancellárja arról számolt be, hogy a Centrum a MÁV-Volán-csoporttal közösen az elméleti keretek felállítása után azonnal munkához is látott, amelynek eredményeképp a Miskolci Szakképzési Centrum négy iskolájában indult el a vállalattal együttműködésben megvalósuló képzés.
- A Miskolci SZC Baross Gábor Üzleti és Közlekedési Technikumban 1968-ban indult el az első vasútforgalmi képzés. Az azóta eltelt időben az iskola és a vállalat közötti kapcsolat tovább erősödött – állítja az MSZC. Jelenleg Vasútforgalmi szolgálattevő technikus valamint Vasútijármű villamos rendszereinek szerelője szakmák elsajátítása lehetséges az iskolában, ahol közel hetven tanuló vesz részt, valamely a vasúthoz kapcsolódó szakmai képzésben és szerzik meg gyakorlati tapasztalatukat a MÁV-Volán-csoportnál.
- A Miskolci SZC Bláthy Ottó Villamosipari Technikumban a MÁV-Volán-csoport rendszeresen tart tájékoztatókat a tanulók számára. A centrum tájékoztat, az együttműködés felnőttképzés keretén belül is elindult: jelenleg Villamos alállomás kezelő képzés a vállalat igényei alapján, programkövetelmény szerint folyó oktatásban valósul meg.
- A Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Technikumnak a MÁV-Volán-csoport nem csak az olyan képzésekben partnere az iskolának, mint a Közlekedés automatikai műszerészek, vagy Távközlési technikus, hanem állandó résztvevői az iskolai nyílt napoknak és rendszeresen szerveznek a diákoknak a cég megismerésére szolgáló látogatásokat.
- A Miskolci SZC Kós Károly Építőipari, Kreatív Technikum és Szakképző Iskolában sok, jelenleg a MÁV-nál dolgozó szakember szerezte szakmai végzettségét. Útépítő, vasútépítő és –fenntartó technikusokat nappali rendszerben 5 éves technikumi, illetve esti munkarendű 2 éves képzés keretében képez az iskola a vállalat számára.
Steininger Zsolt, a MÁV humánerőforrás vezérigazgató-helyettese kiemelte az együttműködés fontosságát, aminek eredményeképp olyan fiatalok és felnőttek hagyhatják el az iskolát, akik naprakész tudással, magas szakmai színvonalon végzik majd munkájukat a vállalatnál.
Az eseményen a Képzési Információs és Élményközpontjában bemutatott, MÁV-ra hangolt látványos kedvcsináló feladatokkal és bemutatókkal is megismerkedhettek a résztvevők: ezek várják majd a pályaorientációs tanácsadásra érkező fiatalokat is.