Ugrás a tartalomra

Angolul tanulnak cambridge-i tananyagból Miskolcon 

minap.hu
Utoljára módosítva
2023. szeptember 19. kedd 16:47
Az ötödik tanévet kezdték az Avalon nemzetközi iskolában, az új cél elvinni a diákokat az óvodától az emelt szintű érettségiig, a cambridge-i módszer szerint. 
Fotók: Mocsári László

Gimnáziumi oktatásnak helyet adó új épülettel bővíti campusát a közeljövőben az ötödik tanévét megkezdő, cambridge-i rendszerre épülő Avalon International School (AIS) Miskolcon – tudtuk meg az intézmény keddi sajtótájékoztatóján, ahol az erről szóló terveket is bemutatta az iskola vezetősége.

Elhangzott, az AIS – Magyarországon egyedülállóan – az óvodától egészen az emelt szintű érettségiig készíti fel a diákokat a 21. század kihívásaira a Cambridge International tananyaga és módszertana alapján, személyiségközpontú, minőségi nemzetközi oktatással. Mégpedig úgy, hogy közben teljes egészében kompatibilis marad a magyar közoktatási rendszerrel, biztosítva az átjárhatóságot az iskolák között. Éppen ezért, miközben az oktatás angol nyelven történik, számos külföldi oktatóval, a diákok tanulják a magyar irodalmat és nyelvtant, valamint a magyar történelmet is.

Tóth Róbert, az Avalon Nemzetközi Iskola Alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, hogy az intézmény 2019-ben negyven tanulóval kezdte meg működését. Ez a szám felmenő rendszerben az elmúlt években folyamatosan növekedett, így most szeptemberben már három óvodai csoportban és öt iskolai osztályban összesen 112 diák tanul itt, tizenhat különböző nemzetiséget képviselve, akik oktatásáról tizenhat - nyolc különböző országból érkezett - pedagógusból álló tantestület gondoskodik. 

"2022 novemberében kaptuk meg az akkreditációt a Lower Secondary osztályok indítására, így a 2025/26-os tanévben az általános iskola elvégzése után már a cambridge-i rendszerű gimnáziumi oktatás első szakaszában is részt vehetnek diákjaink. Természetesen itt nem állunk meg, a további gimnáziumi szakaszok indítását (Upper Secondary és Advanced) is tervezzük. Célunk, hogy a mostani mellé hamarosan megépülő új campusunkon egészen a nemzetközi érettségi megszerzéséig tudjuk diákjaink számára biztosítani az alkalmazott tudásra, önálló gondolkodásra, valamint a kreatív megoldóképességre épülő oktatást. Ezzel a lépéssel egy hatalmas álmunk valósulna meg” – ismertette a kuratórium elnöke.

„Az akkreditált cambridge-i oktatási programunkkal és módszertanunkkal az életre készítjük fel a gyerekeket, hiszen itt nemzetközi légkörben tanulnak, tizenhat különböző nemzetiségű kortársukkal együtt, ahol a korszerű tudás átadása mellett egy életre szóló kíváncsiságot és tanulásvágyat is kialakítunk a diákokban.  Az itt tanuló diákok a projekt-módszernek és az együttműködésre épülő munkaformáknak köszönhetően képesek lesznek sikeresen megbirkózni a jövő kihívásaival, tudnak csapatban dolgozni, innovatívak és döntésképesek lesznek” – vázolta fel a jelent és az elérni kívánt jövőt Oláh Tünde intézményvezető. Hozzátette, mindezt a tantárgyi oktatás mellett további húsz választható, iskola utáni sport, kultúra és zene területén meghirdetett klubfoglalkozás is segíti. 

„A cambridge-i rendszerhez tartozás valóban világszínvonalú oktatást jelent, és ezt az akkreditáló bizottság rendszeresen ellenőrzi is. Legutóbbi látogatásunkkor nagy benyomást tett ránk az AIS épületének kialakítása, a világos, tágas, legmodernebb technikával felszerelt tantermei, a könyvtára, a kellemes zöld környezete, ami körülveszi az épületet. De mindenekelőtt az elkötelezett tanárok és a lelkes, tudásra nyitott, angolul már 6-8 éves korukban is anyanyelvi szinten beszélő gyerekek nyűgöztek le bennünket” – mondta el, az eseményre videóüzenetet küldő Martin Nuttall, a Cambridge Assessment International Education európai nemzetközi kapcsolatok vezetője, projektvezető.

Az Avalon Nemzetközi Iskola legfőbb célkitűzése a felszólaló vezetők szerint az, hogy az intézmény öt kiemelt alapértékére - tisztelet, becsület, egyenlőség, nyitott szemléletmód és segítőkészség – építve, önálló tanulásra és döntéshozatalra képes, felelősségteljes diákokat neveljen. Mint megtudtuk, az intézményben már nem csupán diákokat nevelnek, az elmúlt évben a több mint tízezer Cambridge nemzetközi iskola közül a kiemelt háromszáz közé kerültek azzal, hogy Közép-Kelet Európában egyedülállóan, az AIS tanártovábbképző központtá is vált.

További hírek

Olvasnivaló