A Miskolc-Kassa gyorsvasút projekt megvalósítását elősegítő együttműködési megállapodást írt alá a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat és a Kassa Megyei Önkormányzat július 27-én, Hidasnémetiben. Az együttműködésük nem újkeletű.
– Számos olyan, már megvalósult projekt van a hátunk mögött, amelyek a két megye közötti gazdasági kapcsolatok fejlesztésére és élénkítésére irányultak – hangsúlyozta a sajtótájékoztatón Bánné Gál Boglárka, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke.
– Kassa megye szomorú elsőbbséget élvez a legkevesebb gyorsforgalmi út és autópálya számában: szám szerint 37 kilométerről van szó – mutatott rá Rastislav Trnka, a Kassa Megyei Önkormányzat elnöke. – A teljes forgalom, a teherforgalommal együtt, másod- és harmadosztályú utakon zajlik. Ezért fontosnak tartom, hogy különös figyelmet szenteljünk a közlekedés teljes fejlesztésére megyénkben.
Az együttműködés létrejöttének előkészítésében, a fejlesztési területek meghatározásában nagy szerepet vállalt az Észak-Magyarországi Fejlesztési Zrt. Sántha Gergely vezérigazgató az eseményen elmondta, olyan fejlesztési projektek életre hívása a feladatuk az infrastruktúra, a környezetgazdálkodás, a turizmus, a kutatás-fejlesztés és a sport területein, amelyek nemcsak ígérik, hanem el is hozzák az észak-magyarországi régió régóta várt felvirágzását és felzárkózását a nyugati országrészhez.
– Ezt a fejlődést viszont csak úgy tudjuk tartóssá tenni, ha a régióhoz kapcsolódó, a régió számára stratégiai fontosságú partnereket is beazonosítjuk, és együttműködünk velük – hangsúlyozta.
Hozzátette: feltett szándékuk, hogy a Miskolc-Kassa gyorsvasút projekt a lehető leghamarabb a megvalósítás fázisába lépjen, és néhány éven belül mindannyian élvezhessék ennek a fejlesztésnek jótékony hatását.
Aláírásával a két megyei önkormányzat vállalta, hogy a jövőben minden rendelkezésükre álló lehetőséget kihasználva azon dolgoznak, hogy a két megye székhelye közötti vasúti pálya és a közlekedés fejlesztése megtörténjen, és a Miskolc-Kassa közötti vasúti személy- és áruszállítás aránya ütemesebben növekedjen, jelentősen csökkentve ezzel a közúti személy- és áruforgalmat, továbbá a környezetszennyezést.