Ugrás a tartalomra

Miskolc határában készülnek a jövő közlekedésének motorjai

Létrehozva
A mobilitás átalakulása új megoldásokat és nagy sebességet igényel, a globális beszállítóként működő SEG Automotive ezt a kihívást lehetőségként kezeli, a cég miskolci mérnökei számos projekt mozgatórugói, a város szélén épült üzemük pedig felkészült az új termékek tömeggyártására.
Kép
E-mobilitási kiállítás az SEG Automotive gyárában /Fotó: Osztie Tibor

Az SEG Automotive e-mobilitási kiállításon mutatja be partnereinek, vevőinek, támogatóinak és a régióban élőknek azt a szaktudást, innovatív szellemiséget és szenvedélyt, amely jellemzi a vállalatot. Csütörtöki sajtótájékoztatójukon elhangzott, hogy a vállalat új elektromos hajtásláncai a piac különböző szegmenseiben hódítanak, sikeresen beléptek a nagyfeszültségű, a városi mikromobilitási és a pedelec/e-bike piacra is az elmúlt időszakban. 

Dobos Péter gyárigazgató szerint, a magyar telephely a német tulajdonban lévő cégcsoport legnagyobb európai gyára. A százötven főnél is több munkatársat foglalkoztató kutatási és fejlesztési központja nemcsak a hagyományos termékek (indítómotorok és generátorok) fejlesztésében vesz részt, hanem a mobilitás fenntartható jövőjének megoldásaihoz is hozzájárul. Ide tartoznak a 48 V-os hibridizációhoz, a városi mikromobilitáshoz és a nagyfeszültségű villamos gépjárműhajtásokhoz szükséges elektromos gépek. 

Kép
Dobos Péter gyárigazgató

- 2022-ben bátran kijelentettük - stratégiánk újragondolása során - hogy "Mi vagyunk a motor a ma és a holnap közlekedéséért.” Két évvel később már biztosan állíthatom, hogy a jövőben még több mindennapi közlekedésben használt járművet fogunk meghajtani a világon - teljesen elektromos és emissziómentes módon, a személygépkocsik és haszongépjárművek nagyfeszültségű motorjaitól kezdve a motorkerékpárok vagy háromkerekűek e-hajtásain át az e-biciklik motorjaiig – ismertette az igazgató.  

- Az ügyfél igényeitől függően képesek vagyunk egyedi alkatrészek (például állórész és forgórész) vagy teljes rendszermegoldás nyújtására, beleértve a házon belül gyártott elektronikát és szoftvert is – tette hozzá.

A teljes mértékben elektromos meghajtású járművekre irányuló lendület ellenére világszerte még mindig akár egymilliárd belső égésű motorral hajtott járművet is gyárthatnak, az SEG Automotive kulcsszerepet játszik ebben a szegmensben, mivel az a célja, hogy a belső égésű motorok piacán folyamatos legyen a jelenléte, amíg a technológia végleg ki nem fut.

A magyar gyár a hagyományos meghajtások gyártásának alapköve, azonban a magyar mérnökök már számos innovatív projektekben vettek és vesznek részt, mint például a BRM lágyhibrid hajtás elektromechanikus fejlesztése különböző autógyártók számára, a városi mikromobilitásban használható négykerekű járművek BRM alapú elektromos meghajtásának fejlesztése. A magyar telephely a hagyományos termékek gyártásán felül felkészült a nagyfeszültségű meghajtások gyártására is. Miskolcon megtalálható a szakmai kompetencia és akarat, hogy a nagyfeszültségű termékek sorozatgyártása elindulhasson – fogalmazott Dobos Péter.

Kép

Veres Pál Miskolc polgármestere hangsúlyozta, nagyon örül, hogy egy ilyen magas hozzáadott értékű technológiával rendelkező üzem van itt a város határában, amelynek működését polgármesterként már az építésétől figyelemmel kísérte. Mint mondta, az elektromos hajtás a jövő meghajtása, a hidrogénes és a hibrid hajtásláncokkal együtt. 

- Azt gondoljuk, Miskolc közlekedésében is egyre nagyobb a jelentősége az elektromos és zöld járműveknek. Mi a tömegközlekedés fejlesztésében is ennek növelésén dolgozunk. Látszólag utópia, hogy 2030-ra a miskolci tömegközlekedés akár ingyenes is lehet, de nem régen még annak tűntek az elektromos és hidrogénmeghajtású buszok is, aztán már itt volt kipróbálásra egy hidrogénes busz, most éppen itt van a BYD új elektromos csuklósbusza tesztelésre. Közben beadtuk a pályázatunkat is ilyen buszokra, sőt, hidrogén meghajtású buszra is – sorolta a városvezető. 

Kép

Rámutatott, fontosak a mikromobilitási eszközök is, hogy mind szélesebb legyen a kínálat. Ebbe beletartoznak a hagyományos kerékpárok mellett az elektromos kerékpárok és rollerek is. A bérelhető e-rollerek mellett vizsgálják a lehetőségét annak, hogyan lehetne elektromos kerékpárokat is kölcsönözni a városlakóknak. 

- Kerékpáros emberként látom azt, hogy egyre népszerűbbek az elektromos rásegítéssel működő biciklik, amelyek különleges élményt is nyújtanak, amellett, hogy megkönnyítik a kerékpározást nehéz terepeken. Ahogy azt is látjuk, hogy a személy- és haszongépjárművekben is egyre jobban megjelennek azok az elektromos hajtási megoldások, amelyekhez például itt az SEG Automotive gyárában készítenek alkatrészeket – mondta a polgármester.

Ez is érdekelhet

A jogász válaszol: Munkavállalói (dolgozói) felmondás
Gazdaság
Miskolci olvasónk határozott idejű munkajogviszonyát felmondással szeretné megszüntetni. Kérdezi, hogy milyen lehetőségei vannak erre?
Autóipari szereplők az átalakulás korában
GazdaságMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Első alkalommal szervezte meg a BOKIK Észak-Magyarországi Autóipari Klasztere a Drive Brunch elnevezésű eseményt, amit csütörtökön tartottak meg a Népkerti Vigadóban.
További beruházásokra van szükség a miskolciak szerint a város fejlődéséhez
GazdaságMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Derül ki a BOKIK májusi, 500 fő megkérdezésén alapuló reprezentatív közvélemény-kutatásából.
Meglepő helyen tűnt fel a Miskolcra látogató Kemény Dénes
GazdaságMiskolcSport
A magyar vízilabda-válogatott egykori szövetségi kapitányával szerda délelőtt a BOKIK székházában találkozhattak az érdeklődő cégvezetők.