Az átalakulás kora: túlélési stratégiák – ezzel a mottóval rendezett panelbeszélgetést a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) Észak-Magyarországi Autóipari Klasztere.
A Drive Brunch elnevezésű esemény célja az volt, hogy kapcsolatot teremtsen azok között a helyi gazdasági szereplők között, akik kiemelkedő befolyással bírnak a térség gazdasági életére.
A rendezvényen a régió meghatározó autóipari vállalatainak vezetői mutatták be azt, hogy miként alkalmazkodnak egy folyamatosan változó világ kihívásaihoz, ahol a digitalizáció alapelvvé, az adaptivitás pedig nélkülözhetetlen készséggé vált.
Az üzleti reggelit az ország több pontján már sikerrel működő hasonló programok mintájára hívták életre. A résztvevők a panelbeszélgetést megelőzően Lukács Eszter, a Miskolci Egyetem OTDK-győztes hallgatójának előadását hallgathatták meg, amely az elektromos autóipari gyártók gazdasági helyzetét vizsgálta.
– Nagyon sok hírt hallhatunk azzal kapcsolatban, hogy stagnálnak, sőt: visszaesnek az eladások. Átalakulóban van a piac. A Kína, nem Kína reláció egyre inkább felerősödik, a távol-keletiek egyre jobban előre törnek – mondta.
Fükő László, az Észak-Magyarországi Autóipari Klaszter elnöke azt tapasztalja, hogy Miskolcon számos olyan cég telepedett meg az utóbbi időben, akik vagy még nem ágyazódtak be teljesen az itteni gazdasági környezetbe, vagy elszigetelten működnek.
– Számos olyan tényező van, ami mindannyiunkat érint, és emiatt érdemes néha összejönni, eszmét cserélni, és megbeszélni azt, hogy mik azok a feltételek, vagy mik azok a problémák, amiket közösen jobban meg tudunk oldani – fogalmazott, kiemelve: az eseménynek egyfajta közösségteremtő szerepe is van.
Az elnök hozzátette, ha a kezdeményezés pozitív visszhangra talál, szeretnék rendszeressé tenni az ilyen alkalmakat.