A Csavargyár közvetlen elődje a Szeggyár volt, ami 1883-tól működött, de sínszeg-, csavar- és szegecsgyártás már 1871-től volt a vasgyárban. Az üzemegység 1935-ben költözött a volt elektromos központ kazánházának a helyére, a későbbi Csavargyár épületébe. A képen még látható kémény a kazánházhoz tartozott, bontását 1936-ban kezdték meg, az alapjának nyomai ma is felfedezhetők az épület előtti téren. A Csavargyár 1948-ban „Élüzem” címet kapott. A létesítményt ma építészetileg mintaértékűként tartják számon. Az ipari műemléknek számító épületnek a gyár bejáratához közel eső csarnoka ma az önkormányzat tulajdona, melyet 2004-ben adott át üzemeltetésbe a Komlóstetői Kerékpáros Sport Klubnak. Azóta ebben az épületben működik a folyamatosan fejlődő Factory Sport Aréna.
(Tajthy Ákos szövege, Sáfrány Gy. József képeslapja, Juhász Ákos fotója)
Akkor és most – a Csavargyár
Létrehozva
Heti képeslapunkon a korabeli elnevezése szerint Diósgyőri gyártelep – ma a vasgyár – részlete látható, középpontban az egykori Csavargyár csarnoképületével.
Kapcsolódó cikkek
Ez is érdekelhet

Íjász, lovas és hagyományőrző napot tartottak
A Lovagi tornák tere adott otthont az V. Diósgyőri Íjász, Lovas és Hagyományőrző napnak szombaton.

A homlokzat mesél Miskolc elfeledett szállodájáról
Három Rózsa Szálló, Grand Hotel – mindkét néven ismert a ma bérházként működő Miskolc, Széchenyi utca 33. szám alatti épület. Ennek történetét járja körbe ezen a héten Nagy Attila helytörténész, a Mit Miskolc Adhatott Blog szerkesztője.

Nem véletlen, hogy Miskolcot választották
A Miskolci Egyetem hét és fél évtizedes nehézipari múltja nagyban közrejátszott abban, hogy mellettünk döntött a Halms.

Újabb fogadóórát tart Tóth-Szántai József
A június 24-i fogadóórára tíz sorszámot osztanak ki június 16-án.