A kávéházi purparléként aposztrofált rendezvényt a Nyitott Városháza Program keretében szervezték; célja, hogy a résztvevők megismerjék a meghívott szakemberek álláspontját egy-egy, a várost érintő kérdés kapcsán, majd saját felvetéseikkel is erősítsék az önkormányzat és a miskolci lakosok közötti párbeszédet.
Az Égbolt café & barban paradox módon a föld felé, pontosabban az aszfaltcsíkok, sínpárok, felfestések és közúti lámpák irányába fókuszált minden tekintet, a csütörtök koraeste rendezett - immár második - fórum témája ugyanis a következő volt: „Biciklivel a belvárosban / Közlekedésbiztonság Miskolc sétálóutcáján. A beszélgetésben Badány Lajos alpolgármester, Kunhalmi Zoltán a Kerékpáros Miskolc Egyesülettől, Cservenyák Csaba buszvezető, Molnár Emil, a Miskolci Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztály vezetője és Domokos Tibor rendőrségi szakértő vettek részt. A porondmesteri tisztséget – és ezzel együtt a levezető szerepét – ismét Fodor Attila, műszaki koordinációs ügyintéző vállalta el.
Az est visszatérő szava a „kaszt” volt. Kunhalmi Zoltán ugyanis még a beszélgetés kezdeti szakaszában leszögezte, a közlekedésben nincsenek kasztok: nincsenek gyalogosok, autósok, buszosok, bringások, csak közlekedők vannak. Véleménye szerint ugyanis cserélődnek a szerepek, valamikor villamossal utazunk, máskor nyeregbe ülünk, megint máskor volán mögé, vagy sétálunk épp. Ha azonban megjelennek a kasztok, az ellentéteket szül, kirekesztést teremt, és messze viszi az embereket a konszenzusos problémamegoldástól.
A belvárosi közlekedés témáját számos látószögből vizsgálták, így épült fel az az alap, ami mindenki véleményét egyaránt elbírta:
a nagyobb súlyú, több védelmet nyújtó járművekkel utazóknak figyelni kell a többiek biztonságára.
Molnár Emil úgy fogalmazott, nagyon fontos, ha valaki – akár csak figyelmetlenségből is – megszeg egy közlekedési szabályt, abba még ne kelljen belehalnia. Ennek a kulcsa pedig a kollektív figyelem.
Cservenyák Csaba arról beszélt, hogy a belváros kapcsán nem igazán okoz problémát a buszosok számára a kerékpáros közlekedés. Tapasztalata szerint a közös aszfalthasználat inkább a nyüzsgő turisztikai célpontok – Lillafüred térségét kiemelve – közútjain jelent gondokat. Badány Lajos erre reagálva emlékeztette a jelenlévőket, hogy tervben van egy Diósgyőrt Lillafüreddel összekötő biciklis útvonal kialakítása, ami nagyban tehermentesítené a térség műútjainak kerékpáros forgalmát.
A témához a beszélgetés végén a hallgatók is hozzászólhattak. Volt, aki a kölcsönös tolerancia hiányára hívta fel a figyelmet, valamint a belváros útjainak téli állapotát és a járdát eluraló vendéglátóteraszokat emelte ki, mint átgondolásra érdemes fókuszpontként.