Eredményt hirdettek kedden abban a nyereményjátékban, amit még októberben hirdetett meg Miskolc önkormányzata azok között, akik kipróbálták Miskolc digitális kalandjátékát, a Miskolc Runt.
A megmérettetésre több százan regisztráltak a run.miskolc.hu oldalon, és százas nagyságrendben játszottak rendszeresen a Szent István téri és a Szinva teraszon elhelyezett LED-falakon. A okostelefonjaik révén játszhattak és játszhatnak, egy diósgyőri focista vagy egy középkori lovag bőrébe bújva Miskolc 3D-s modellezett főutcáján.
A játék döntőjébe végül hárman – Kondi Ádám, Koós Andor és Nagy Gergő jutottak be. A legtöbb pontot végül a tizennégy éves Andor szerezte, így övé lett a fejlesztő cég, az MGL Creative Kft. fődíja, vagyis egy nagy értékű Xbox Series S konzol.
Koós Andor a minap.hu érdeklődésére elmondta, rendszeresen játszik hasonló játékokkal, főleg a régebbi programokat kedveli. A város digitális kalandjátéka viszont különösen megfogta, mivel szeretett városában, Miskolcon játszódik.
Miskolcon játszhatott
- A Miskolc Run-ról egy újságban olvastam (minden valószínűség szerint lapunkban, a Miskolci Naplóban – a szerző). Nagyon megtetszett ez az ötlet, ezért ki is jöttem ide a Szent István térre, és aztán jó tíz napon keresztül, naponta két-két órákat játszottam itt. A játékban különösen az fogott meg, hogy Miskolc jellegzetes épületei meg a helyi villamosok között próbálhattam szerencsét az általam választott karakterrel, a középkori lovaggal – mondta.
A játékot az önkormányzat, a Miskolc Holding és cégei, valamint a város intézményei együttműködésével az MGL Creative Kft. fejlesztette.
- Maga az ötlet néhány éve született meg. Az elképzelés az volt, hogy ha már itt vannak a városban ezek az országosan is egyedülálló ledfalak, akkor ezt hogy lehetne kétirányú kommunikációra, interaktív módon felhasználni. A játék ennek az egyik első letéteménye. Ez egy endless runner mintára készült, miskolci fiatalokat megcélzó városi digitális élményt nyújtó játék, ahol a karakterek és a helyszínek is kötődnek Miskolchoz – mondta el lapunknak Jeney Ákos ügyvezető.
Identitásképző eszköz
A programot a helyi önkormányzat a „A digitális közösség fejlesztése – valós és virtuális terek kialakítása” megnevezésű program részeként valósította meg. Ez egyike az úgynevezett Smart City projekteknek, melyek részét képezik a Modern Városok Programnak, amivel kapcsolatban még 2015-ben között együttműködést Miskolc a kormánnyal. Szopkó Tibor alpolgármester érdeklődésünkre elmondta, a játéknak voltaképpen kettős célja van.
- Elsődlegesen szeretnénk, hogy nagyon jól szórakozzanak azok a jellemzően fiatalok, akik a rendszeresen, vagy alkalomszerűen használják. Az önkormányzat szempontjából viszont legalább ennyire fontos cél az, hogy egyfajta identitásképző eszközként tudjon ez Miskolcon működni – tette hozzá.