Magyarország első hivatalos hegyi maratonjának, az 1991-ben indult Bükki Hegyi Maratonnak aktuális felvonását a miskolci Marathon Club Egyesület rendezi meg, a társrendező Miskolc Egészséges Ifjúságáért Alapítvány és a kiemelt technikai partner, a BIENNALE Nonprofit Kft. közreműködésével.
A miskolci Majálispark-Királyasztalon kijelölt versenyközpontban a maraton egyéni (42,4 km), a maraton-váltó (4×10,6 km), a félmaraton egyéni (21,2 km), és a kismaraton (10,6 km) távot választó, felkészült sportolók adhatnak randevút egymásnak. Ennek a négy versenyszámnak a mezőnye 10 órától a 10,6 km-es, 330 méter szintemelkedéssel nehezített körpályán vetélkedik.
A kevésbé felkészültek, a gyerekek és idősebbek számára 10:15-től a minimaratont (3,5 km) kínálják a szervezők. Ezt a távot futva és túrázva is lehet teljesíteni.
A miskolci önkormányzat kiemelt támogatását, az Aktív Magyarország Program és a Sanofi miskolci gyáregységének támogatását is bíró 33. Bükki Hegyi Maraton-Kisgyörgy Ádám Emlékverseny kedvezményes előnevezése június 1-jén éjfélig tart. Az előnevezettek névre szóló rajtszámmal teljesíthetik a választott távot – tájékoztatta lapunkat a szervezők részéről Szűcs István kommunikációs referens.
Közölte azt is, hogy helyszíni nevezésre június 6-án, pénteken 16 és 19 óra között, és június 7-én, szombaton 7 óra és 9:45 között lesz lehetőség.
Az elmúlt évekhez hasonlóan, az elsők között küldte el jelentkezését a veresegyházi Horváth György, aki eddig valamennyi hegyimaratonon rajthoz állt, ráadásul a kedvence a leghosszabb táv. Csuja Gábor személyében nevezett már a tavalyi maratoni egyéni férfi győztese is. A miskolci polgármesteri hivatal ezúttal egy férfi váltóval képviselteti magát az eseményen, melyen a „régi motorosok” közül a Miskolc Police és a VeloRunCoffe is csapatokat indít.
Valamennyi célba érkező egyedi befutóérmet kap. A verseny hétvégéjén rajtszám felmutatásával, jelképes összegű belépővel látogatható a Miskolc Zoo (Vadaspark), mely a versenyközponttól mindössze 200 méterre található.
Az igazi kihívás, csodálatos környezetben mottót viselő erőpróbáról bővebb információt ITT lehet olvasni.
Nevezni pedig IDE kattintva lehet.