Ugrás a tartalomra

A jogász válaszol: Interneten rendelt termék sérülése

Létrehozva
Mi a teendő akkor, ha sérülten érkezik a webáruházból rendelt termék? Erre a kérdésre keresi a választ ezen a héten dr. Strassburger Gyula ügyvéd.
Kép
Képünk illusztráció

Miskolci levélírónk az iránt érdeklődött, hogy ha a webáruházból rendelt, és futárcéggel kiküldött áru sérülten érkezik, akkor a fogyasztó felé ki felel a sérüléssel okozott kárért?

Általános szabály, hogy az eladó, vagyis a webáruház felelős a termék sértetlenségéért egészen addig, amíg a fogyasztó azt birtokba nem veszi - válaszolta az ügyvéd. 

Ez azt jelenti, hogy a futárcég által végzett kiszállítás során bekövetkező sérülésért is a webáruház felel a fogyasztó felé, függetlenül attól, hogy a sérülés a futár hibájából vagy más okból keletkezett. A futárcég és a webáruház közötti felelősség kérdése a két vállalkozás közti szerződéses viszonyban dől el, de a fogyasztóval szemben mindig a webáruház tartozik helytállással - magyarázta. 

Azonban vannak a fogyasztónak is teendői, hogy ne szenvedjen kárt. Átvételkor célszerű ellenőrizni a csomagolás és a termék sértetlenségét. Ha a fogyasztó sérülést tapasztal, jegyzőkönyvet kell felvetetni a futárral, vagy fényképes/videós dokumentációt készíteni - tudatta. 

Ha a csomagolás vagy a termék sérült, ezt azonnal jelezni kell a webáruháznak, és lehetőség szerint a futárcégnek is. Ha a fogyasztó aláírja, hogy sértetlenül vette át a csomagot, de utólag derül ki a sérülés, megfordul a bizonyítási teher, vagyis a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék már átvételkor sérült volt - tájékoztatott. 

Ezért fontos az átvételkor történő ellenőrzés és dokumentáció, de a fogyasztó jogait nem lehet kizárni pusztán egy nyilatkozattal. A fogyasztónak célszerű minden bizonyítékot, – így fényképet, videót, jegyzőkönyvet – megőrizni, mert ezek segíthetik a bizonyítást, különösen, ha a sérülés csak a futár távozása után derül ki - hívta fel a figyelmet. 

Ha a fogyasztó panasszal él az eladó felé, akkor a webáruháznak jegyzőkönyvet kell felvennie a fogyasztó panaszáról, és igazolható módon eljuttatni azt a fogyasztóhoz, valamint a bejelentést teljes körűen ki kell vizsgálni, és írásban válaszolni a fogyasztónak - ismertette. 

Ez is érdekelhet

A jogász válaszol: Munkavállalói (dolgozói) felmondás
Gazdaság
Miskolci olvasónk határozott idejű munkajogviszonyát felmondással szeretné megszüntetni. Kérdezi, hogy milyen lehetőségei vannak erre?
Autóipari szereplők az átalakulás korában
GazdaságMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Első alkalommal szervezte meg a BOKIK Észak-Magyarországi Autóipari Klasztere a Drive Brunch elnevezésű eseményt, amit csütörtökön tartottak meg a Népkerti Vigadóban.
További beruházásokra van szükség a miskolciak szerint a város fejlődéséhez
GazdaságMiskolcBorsod-Abaúj-Zemplén
Derül ki a BOKIK májusi, 500 fő megkérdezésén alapuló reprezentatív közvélemény-kutatásából.
Meglepő helyen tűnt fel a Miskolcra látogató Kemény Dénes
GazdaságMiskolcSport
A magyar vízilabda-válogatott egykori szövetségi kapitányával szerda délelőtt a BOKIK székházában találkozhattak az érdeklődő cégvezetők.