Ugrás a tartalomra

A jogász válaszol: Interneten rendelt termék sérülése

Létrehozva
Mi a teendő akkor, ha sérülten érkezik a webáruházból rendelt termék? Erre a kérdésre keresi a választ ezen a héten dr. Strassburger Gyula ügyvéd.
Kép
Képünk illusztráció

Miskolci levélírónk az iránt érdeklődött, hogy ha a webáruházból rendelt, és futárcéggel kiküldött áru sérülten érkezik, akkor a fogyasztó felé ki felel a sérüléssel okozott kárért?

Általános szabály, hogy az eladó, vagyis a webáruház felelős a termék sértetlenségéért egészen addig, amíg a fogyasztó azt birtokba nem veszi - válaszolta az ügyvéd. 

Ez azt jelenti, hogy a futárcég által végzett kiszállítás során bekövetkező sérülésért is a webáruház felel a fogyasztó felé, függetlenül attól, hogy a sérülés a futár hibájából vagy más okból keletkezett. A futárcég és a webáruház közötti felelősség kérdése a két vállalkozás közti szerződéses viszonyban dől el, de a fogyasztóval szemben mindig a webáruház tartozik helytállással - magyarázta. 

Azonban vannak a fogyasztónak is teendői, hogy ne szenvedjen kárt. Átvételkor célszerű ellenőrizni a csomagolás és a termék sértetlenségét. Ha a fogyasztó sérülést tapasztal, jegyzőkönyvet kell felvetetni a futárral, vagy fényképes/videós dokumentációt készíteni - tudatta. 

Ha a csomagolás vagy a termék sérült, ezt azonnal jelezni kell a webáruháznak, és lehetőség szerint a futárcégnek is. Ha a fogyasztó aláírja, hogy sértetlenül vette át a csomagot, de utólag derül ki a sérülés, megfordul a bizonyítási teher, vagyis a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék már átvételkor sérült volt - tájékoztatott. 

Ezért fontos az átvételkor történő ellenőrzés és dokumentáció, de a fogyasztó jogait nem lehet kizárni pusztán egy nyilatkozattal. A fogyasztónak célszerű minden bizonyítékot, – így fényképet, videót, jegyzőkönyvet – megőrizni, mert ezek segíthetik a bizonyítást, különösen, ha a sérülés csak a futár távozása után derül ki - hívta fel a figyelmet. 

Ha a fogyasztó panasszal él az eladó felé, akkor a webáruháznak jegyzőkönyvet kell felvennie a fogyasztó panaszáról, és igazolható módon eljuttatni azt a fogyasztóhoz, valamint a bejelentést teljes körűen ki kell vizsgálni, és írásban válaszolni a fogyasztónak - ismertette. 

Ez is érdekelhet

Extra munkahelyek, új modellek – európai autóipari fellegvár lesz a magyar város
GazdaságBelföld
Jelentős fejlesztés jöhet a Mercedesnél.
Többezres leépítést jelentett be a világ legnagyobb autóipari beszállítója
GazdaságMiskolcBelföldVilág
Súlyosan megszenvedték az ipart sújtó válságot.
BorsodChem duális
Jövőbe mutató tudás: új tanév indult a BorsodChem duális programjában
GazdaságBorsod-Abaúj-Zemplén
Csaknem harminc középiskolás és egyetemi hallgató kezdhette meg szakmai tanulmányait a vállalatnál, amely a térség egyik legjelentősebb ipari és munkaerőpiaci szereplőjeként hosszú távon is elkötelezett az utánpótlás-nevelés mellett.
NAV keresetkimutatás online: így segíti a hitelfelvételt az Ügyfélportál (ÜPO)
Gazdaság
Az ÜPO tulajdonképpen az adózás kezdőlapja: szinte minden adóügy intézhető itt online.