Az államtitkár a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette: a környezetbarát termékek és szolgáltatások egyre népszerűbbek Magyarországon is, így a termékek "zöldként" reklámozása komoly piaci előnyt jelent. Sajnos azonban vannak olyan gyártók, forgalmazók, amelyek szándékosan megtévesztik a vásárlókat.
Az ilyen gyakorlat elleni fellépés hatékony eszköze a hiteles védjegyek, mint a hazai Környezetbarát Védjegy vagy az EU ökocímke jelölés használata
- mondta az államtitkár.
A videóban Hortay Olivér energia- és klímapolitikai elemző elmondta: egy kutatás szerint tíz "zöldnek", "ökonak" vagy "környezetbarátnak" beállított termékből hat esetében az állítás teljesen megalapozatlan, a címke mögött valójában semmilyen fenntarthatósági tartalom sincs.
Itt az ideje, hogy a "zöld" ígéreteket minden vállalat valódi környezetvédelmi tartalommal töltse meg, és ha nem így tesz, vonják felelősségre a megtévesztésért
- közölte.
Hortay Olivér emlékeztetett: a kormány által indított fogyasztóvédelmi konzultációban az emberek egyebek között arról is dönthetnek, hogy van-e szükség szigorúbb fellépésre az alaptalan környezetvédelmi ígéretekkel házaló cégekkel szemben.
"Mondja el ön is a véleményét a fogyved.kormany.hu oldalon, mert közös ügyünk a fogyasztóvédelem!"
- fogalmazott.
(MTI)