Ez átlagosan csaknem öt és fél százalékos lemorzsolódást jelent, de például az Észak-Magyarország még ennél is nagyobb, 8,3 százalékos veszteséget volt kénytelen elszenvedni - világít rá a problémára a kimutatások alapján a Magyar Hang cikke, ami szerint ha a gazdasági értelemben az utolsó békeévnek is nevezett 2019-hez hasonlítjuk a számokat (2020-ban jött a világjárvány több hullámban, aztán 2022-ben az infláció és a háború), még drasztikusabb a veszteség: az olvasók több mint harmada, egész pontosan 37 százaléka eltűnt.
A bulvárlapoknál átlagosan 6,27 százalékot zsugorodott a piac, de itt elég nagy kilengések vannak: a Blikk példányszáma több mint tíz százalékkal csökkent, a Hot! magaziné (ez Mediaworks-lap) pedig alig 0,25-tel. Ebben a kategóriában a nagyobb időtáv, vagyis a 2019 végi adatokkal való összehasonlítás elég döbbenetes eredményt hoz: a Bors, a Story és a Best példányszáma gyakorlatilag lefeleződött - elemez a hírportál.
Egy kakukktojás van az MW termékei között: a Forbes üzleti havilap példányszáma (ha nem is jelentős mértékben, de) emelkedni tudott az idei első negyedévben: a MATESZ adatai szerint négyszázzal több fogyott belőle, mint korábban.
A kérdés: mit tudnak kezdeni az egyre inkább digitalizálódó világban a zuhanó lapeladásokkal, és milyen következtetésekre jut a megyei hírlapokat is működtető cég vezetősége a kimutatásokat látva?